Pärnu lennujaama korda tegemine on küsimärgi all

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaam.
Pärnu lennujaam. Foto: Urmas Luik

AS Tallinna Lennujaam pole loobunud soovist renoveerida Pärnu õhuvärav samasuguseks nagu Kuressaare, Kärdla ja Tartu lennujaam, ehkki mingit edasiminekut selles osas pole.

Korda tegemise all peetakse silmas õhujaama rajakatte parandamist, reisijate terminali laiendamist, täies ulatuses lennuraja remontimist ning varustamist korralike tulede ja navigatsiooniseadmetega.

“Soov on jätkuvalt sama, kuid selle realiseerumise kohta meil häid vastuseid pole,” vahendab AS Tallinna Lennujaama regionaalsete jaamade direktor Andres Taimla.

Kui saarte puhul suhtub Euroopa Liit lennuühenduse doteerimisse mõistvalt, siis Tartu ja Pärnu puhul mitte.

“Väga laias laastus võib öelda, et raha omanik (Euroopa Liit – A. V.) tahab olla veendunud, et renoveeritaks regionaalset lennujaama, millel pärast kasutust oleks,” selgitab Taimla.

Aasta eest valminud investeeringute taotlemise paketis küsitakse Euroopa regionaalarengu fondist (ERF) Pärnu õhusadamale kümme miljonit eurot. Kui palju või kas üldse ERF selleks transpordiinvesteeringuks raha eraldab, on jätkuvalt selgusetu nagu Tallinna Lennujaama omaosaluski, mis on omaniku ehk riigi otsustada.

Enne lennujaama kordategemist Pärnusse aga regulaarlende ei lubata, sest siinne õhuvärav ei vasta rahvusvaheliste lendude turvanõuetele.

Taimla rõhutas, et kuidas lennujaam ka ei sooviks pärnakaid rõõmustada, peitub Pärnu lennujaama tuleviku võti paraku väljaspool ettevõtet. Eeskätt sõltub see Euroopa Liidu rahastamisotsusest ja transpordiinvesteeringu jaotumisest.

Tšarterlennud ja kohalikud lennud Kihnu ja Ruhnu vahel toimuvad. 2012. aastal läbis Pärnu lennujaama 5634 reisijat. Kihnu reisijate arv oli 2474 ja Ruhnu reisijate arv 1364 ehk põhiliselt teenindatakse talvereise saartele.

Aktiivseid huvilisi Taimla kinnitusel regulaarliini avamiseks praegu ei ole, tšarterreiside osas on pilt parem, nende vastu ikka huvi on.

“Kahjuks ei ole Eesti regionaalsete lennujaamade pakutav reisijate arv selline, et vedajad ukse taga järjekorras oleksid. Põhjused on samad, mis Tartu puhul: kui ümbruskonna inimesed ei lenda, on lennufirmade huvi loid,” sõnab ta.

Sellegipoolest soovis lennufirma Flybe möödunud suvel alustada Pärnust lende. Tallinna lennujaam oli sellele vastu, põhjendades äraütlemist nii korralduslike aspektide kui võimalike lisakulutustega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles