Juhan Parts: Pärnu lennujaamal impotentsuse kahtlus

Asso Puidet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Parts.
Juhan Parts. Foto: Liis Treimann / Postimees

Juba mõnda aega sahistatakse lehtedes ja kuluaarides, et AS Tallinna Lennujaam võib seks aastaks rekonstrueerimisrahast ilma jäetud Pärnu lennujaama lähiajal sootuks sulgeda. Kesknädalal külastas Pärnut majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kelle käest selle kohta aru pärisime.


Kui on kava Pärnu lennujaam sulgeda, olete teie ministrina, kelle juhitava ministeeriumi haldusalasse AS Tallinna Lennujaam kuulub, sellest kindlasti teadlik.


Sellist kava ei ole.



Milline kava on?


See sõltub sellest, mis on Pärnu laiem visioon. Arutleme filosoofiliselt: lennujaam on ju mingisugune infrastruktuur. Võib küsida, kas on mõtet ehitada teed kuhugi, kuhu ükski inimene ei taha elama minna. Sama on lennujaamaga.



Lennujaama areng sõltub sellest, mil määral on potentsiaali seda lennujaama kasutada. Näiteks Tartu lennujaama osas on olnud Tartu linna ja ettevõtete visioon, et Tartu linn vajab lennujaama. Neile ei piisa ainult rongi- ja autoühendusest. Nii otsustasimegi, et teeme Tartu lennujaama korda.



Pärnus te ei ole sellist kohapealset initsiatiivi täheldanud?


Pärnu osas on olnud väga selge kohapealse initsiatiivi või visiooni puudumine. Nüüd on see minu arvates kusagilt tekkinud. Seda on väljendanud Tervise inimesed, Sulev Alajõe ja teised aktiivsed Pärnu inimesed.



Järgmine samm peakski olema püüda seda lahti harutada. Mis on need reaalsed ja natuke julgemad visioonid? Siis saame selle juurde tagasi tulla, mil määral vajab Pärnu lennujaam investeerimist, mil määral haldamist, milline võiks olla turu vajadus.



Tartu näide on ju olemas ja arvan, et Pärnu puhulgi ei saa seda välistada.



Kas ministeeriumi või AS Tallinna Lennujaama poolt on tänavu investeeringuid Pärnu lennujaamale ette nähtud?


Sedalaadi investeerimisprojekte, nagu me praegu koostöös Euroopa vahenditega Tartu, Kuressaare ja Kärdla osas teeme, Pärnu lennujaamale ette nähtud pole.



Miks? Kas Tartus, Kärdlas ja Kuressaares nähakse suuremat potentsiaali?


Küsimus ei ole selles, kas aastal 2009 üks miljon krooni kuhugi katusesse või ma ei tea kuhu kellegi arvates investeerida. Küsimus on ikkagi selles, mis on lennujaama perspektiiv.



Või sellest, kes on võimul. Kas rahastamist võib mõjutada IRLi pääsemine Pärnus koalitsiooni?


Ma ei seoks seda parteipoliitikaga. Aga on täiesti selge, et Pärnu linnavõimule on alati olnud iseloomulik visiooni defitsiit.



Mingis osas on Pärnu nagu natuke Andrus Värniku moodi. Et seda purakat on sees kõvasti, aga … Pärnu vajab sedalaadi linnavedajaid, kes julgevad asju ette võtta ega tegele mingisuguse munitsipaalpolitsei ja igasuguste selliste asjadega.




Mis saab Via Balticast ja Pärnu ümbersõidutee rajamisest koos Papiniidu silla remontimisega aastaks 2011? Kokku neelaksid need tööd 785 miljonit krooni, kas praegune majandusseis sunnib …


Ei! Selle ma teen ära. See, mida pole keegi enne teinud – selle teen ära!

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles