Maanteeamet testis uut tee remontimise tehnoloogiat

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Purtse sild suletakse remonttööde ajaks.
Purtse sild suletakse remonttööde ajaks. Foto: Eeva Kaun

Pärnumaal tehti Eestis uudset tehnoloogiat kasutades korda teelõik, millele antavast hinnangust sõltub, kas maanteeamet hakkab seda meetodit tee remontimiseks ka tulevikus kasutama.


Tegemist on Šveitsi tehnoloogiaga, mille üht olulist komponenti loodab kohalik firma Pärnumaal tootma hakata, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tehnoloogia, mille riikitooja on Pärnu firma Garold Grupp, on kasutusel 51 riigis. See võimaldab tee kiiresti korda teha ja tulemus on vastupidav.

Pärnumaal Rütavere-Tori teelõigul katsetati seda esmakordselt. Vana kruusatee künti üles, pinnasele lisati kohalikku savi ja spetsiaalne frees segas savi teepinnasega. Seejärel lisati teekattele vastav lahus ja hiljem pulber. Töid olid jälgimas meenteeameti esindajad, kes näevad võimalust seda Eestiski kasutada.

"Meile eraldatavad rahad ei ole enam need, mis olid varasematel aegadel. Me peame hakkama kasutama just selliseid tehnoloogiaid, mis annaksid tugeva efekti meie teedele," rääkis maanteeameti teehoolduse osakonna peaspetsialist Jüri Valtna.

Tehnoloogia eelisteks peavad selle propageerijad odavust ja püsivat tulemust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles