Parts tahaks reisirongiga kiiresti Varssavisse sõita

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rong Pärnus üle Papiniidu silla sõitmas.
Rong Pärnus üle Papiniidu silla sõitmas. Foto: Ants Liigus

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ärgitas Rail Baltica Euroopa Liidu koordinaatorit Pavel Telickat, et see teisi riike raudtee arendamisel tagant kiirustaks, Telicka lubas teema juunikuisel üleeuroopaliste transpordivõrgustike konverentsil tõstatada.
 


Eesti riik on otsustanud, et kiireim tee Varssavisse viib läbi Tartu ja Valga. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul on Eesti seadnud eesmärgiks, et 2011. aastal sõidaks rong Tallinnast Valka kolme tunniga ja selle sõidukiirus oleks kuni 120 kilomeetrit tunnis. Selleks, et rongi edasine teekond bürokraatiasse ja tehnilistesse takistustesse ei takerduks, oleks vaja riikidevahelist koostööd.

Baltimaade raudteekaarti vaadates näeb Läti ja Leedu raudteevõrk välja nagu Eesti prioriteedid: otse sõitmise asemel kulgeks teekond sinka-vonka, sest Riia ja Ikla vahel raudteed pole ja Kaunase asemel võidakse pikem ümbersõit Vilniusesse ette võtta. Leedu ja Poola vahel oleks vaja nagunii raudteed ehitada, Baltimaade suund pole Poolale tähtis.

Ruuda jutu järgi on riik otsustanud olemasoleva raudteevõrgu kordategemisse panustada, sest uue raudtee rajamiseks pole Euroopa Liit raha andnud. Enne 2013. aastani kehtiva Euroopa Liidu rahastamisperioodi lõppu ei tehta ka Tallinna-Pärnu raudteelõigu rekonstrueerimiseks midagi, kinnitas Ruuda.  
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles