Häirekeskuse kõnekoormus suureneb pühade ajal poole võtta

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töö häirekeskuses. Foto on illustreeriv.
Töö häirekeskuses. Foto on illustreeriv. Foto: PRIIT SIMSON/PM/SCANPIX BALTICS

Häirekeskuse kõnekoormus suureneb jõulupühade ajal võrreldes tavapärase nädalavahetusega ligi poole võrra, aastavahetusel aga pea kaks korda.

"Häirekeskuse päästekorraldajad vastavad kõikidele 112-le helistatud kõnedele kui hädaabikõnedele ehk siis selgitavad välja, kas ja millist abi ning kui kiiresti helistaja vajab," ütles häirekeskuse arendusosakonna ekspert Edvi Freiberg. Ta lisas, et ei ole vahet, kas inimene helistab väga tõsise terviseprobleemiga või tahab helistaja lihtsalt häid pühi soovida.

Freibergi sõnutsi on jõulupühade ajal ja aastavahetusel olnud kõnesid, kus häirekeskusesse helistaja vabandab tülitamise pärast ja ütleb, et ta on nii üksi ja tal pole mitte kellelegi häid pühi soovida.

Freibergi sõnul saab päästekorraldajaid tänada kiire abistamise eest aasta ringi e-postiga 112@112.ee. "See on meie kõigi jaoks väga oluline, sest nii hoitakse 112 liin vaba väga kiiresti abi vajavate sündmuste jaoks," lisas Freiberg.

Päästekorraldajad panevad inimestele südamele, et numbril 112 helistades tuleb kohe alguses võimalikult täpselt öelda, mis juhtus. Seejärel saab päästekorraldaja hakata lisaküsimuste abil olukorra tõsidust hindama.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles