Kihnu lennud lähevad sakslastele

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu ja Kihnu vahel sõitva Aviesi liinilennuk.
Pärnu ja Kihnu vahel sõitva Aviesi liinilennuk. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu ja Kihnu vahel hakkab järgmise nelja aasta jooksul lendama Pärnu maavalitsuse hankel ainsana pakkumuse teinud Saksa lennufirma Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG.


Pärnu maavalitsuse transpordinõuniku Avo Rahu sõnutsi kinnitas maavanem Andres Metsoja eile Saksa lennufirma pakkumuse ja kui kahe nädala jooksul keegi seda ei vaidlusta, saab lepingu allkirjastada. Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG peaks opereerima Pärnu ja Kihnu saare vahelisel lennuliinil talveperiooditi tänavu 15. detsembrist 2014. aasta 30. aprillini.

Lennud toimuvad talvel siis, kui mandri ja saare vahel pole muud moodi liiklemine võimalik. See tähendab, et laevad ei sõida ja jääteegi pole liikluseks avatud.

Ühel talvel on ette nähtud kuni 260 reisi, mille hulka võib kümne protsendi võrra vähendada. „Täpselt selline arv reise toimus viimasel talvel,“ märkis Rahu.

Eelmistel aastatel on talveperioodiks olnud kavandatud kuni 290 lendu, mida maavalitsuse transpordinõuniku andmetel ühelgi aastal täis ei tulnud.

Lendamise eest küsib Luft-verkehr Friesland Brunzema und Partner KG 2,5 miljonit krooni talve kohta. Lennud toimuvad kolbmootoriga üheksakohalise lennukiga Britten Norman Islander. Seni Pärnu ja Kihnu vahel reise teinud lennufirma Avies kasutas samasugust turbomootoriga kaheksakohalist lennukit.

Britten Norman Islanderiga lendab kõnealune Saksa firma Kuressaare-Ruhnu-Pärnu liinilgi.

Rahu sõnutsi on Pärnu maavalitsusele see meelepärane, sest lennukite remondi või tehnilise hooldamise ajal ei tohiks kahe samasuguse õhusõiduki käigushoidmisel tekkida tõrkeid.

Rahu sõnutsi tutvusid maavalitsuse esindajad Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG teguvusega Saksamaal. „Saksamaal on neil Friisi saartega ühenduse pidamisel 30-40 lendu päevas. Samuti koolitavad nad välja Eesti oma poisse ja tüdrukuid, kes siin lendama hakkavad. See tundus olema toimekas firma, mis jättis meile hea mulje,” rääkis transpordinõunik.

Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG tegi Pärnu-Kihnu lennuliini opereerimise hankel ainsa pakkumuse. Rahu andmeil võttis hankedokumendid välja kaks firmat. Hanke vastu tundis huvi senine vedaja Avieski, kuid dokumente välja ei võtnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles