Bussijuhtidest ja reisijatest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussid Pärnus Karja tänaval. Foto on illustreeriv.
Bussid Pärnus Karja tänaval. Foto on illustreeriv. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Lugedes Pärnu bussipargiteemalisi artikleid - "Pärnus põles linnabuss" ja "Peep Peterson: Bussijuhid tahavd reisijatega hästi läbi saada" ja siis neile järgnevaid kommentaare, tundub, et Pärnu Bussipargis pole asjad küll kõik kõige paremas korras.

Kommentaare lugedes selgub, et paljud tänased bussijuhid on ülbed, ebaviisakad, närvilised ja takka-otsa veel bussidega vaat´et rallisõitu tegevad isikud.

Usun kindlalt, et kommentaarides kirjeldatud juhtumid pole õhust võetud või väljamõeldud. Ka ei pea ma konkreetsete juhtumite ja  kriitikat esiletoovate kommentaaride kirjutajaid virisejateks ega asjata vingujateks. Kus suitsu, seal tuld. Ja konkreetsel juhul paistab väga palju tuld olema...

Muidugi on ka reisijate hulgas kindlasti inimesi, kes võibolla ilma põhjuseta bussijuhi aadressil mõne ebasobiva repliigi ka  lendu lasevad, kes ka peotäie peenrahaga või 100 krooniga piletit ostma tulevad.

Need on arvatavasti erandjuhtumid, aga kõigest hoolimata ei peaks siis bussijuht kui möirgav lõvi inimesele nö. kintsu kinni kargama ja ta läbi sõimama. Kõik saab, ja peabki rahuga - või kellel huumorisoont- ka huumoriga võtma. Sõimamisega rikub see bussijuht nii enda kui ka teise inimese päeva ja tuju  ju ainult ära.

Kutsun hoopis tänaseid bussijuhte üles reisijaid austama, reisijatega sõbralikult või vähemalt viisakalt ja EESTI KEELES suhtlema, nende elu ja tervise eest vastutama, mitte sõitma liinibussiga, nagu oleks see ralliauto või loomavagun.

Minu ajal tehti kohe väljaõppe ajal selgeks, et bussi pidurdused tuleb teha nii, et inimesed mitte ei nõksataks ka ettepoole (väljaarvatud muidugi ohuolukord), ka peatusest väljumised tuleb teha sujuvalt, samuti kurvid-pöörded teha nii, et püstiseisvad reisijad ei lendaks ühest seinast teise, et nad ei kaotaks tasakaalu.

Iga endast ja reisijatest lugupidav bussijuht oli korrektselt ja puhtalt riides, bussijuhi kabiin ja armatuurlaud olid normaalsel bussijuhil puhas kui prillikivi. Lõpp-peatustes tegi bussijuht alati ringi oma bussis, koristas suuremad sodid ja mahavisatud asjad.

Kokkuvõttes - nii kuidas bussijuht ja tema meeleolu, nii on  ka tavaliselt reisijad. On bussijuht närvipundar, sõidab kui metsaline, sõimab - kas põhjusega või põhjuseta - siis nii on ka tavaliselt tema bussisolevad reisijad - närvilised ja ärritatud.

Soovitus kõigile - nii reisijatele kui ka bussijuhtidele - olgem sõbralikud, viisakad ja tolerantsed ja tehkem oma tööd korralikult!

Ja bussipargi juhtkond ning ametiühing peaks oma tööd ka nii tegema, et bussid oleksid tehniliselt korras, et bussijuhtide töölevõtmisel neid informeeritaks nende tööst ja töökohustustest.

Eriti tuleks bussijuhtide tähelepanu pöörata sellele, et nad on avaliku teenindussfääri töötajad nö. bussipargi avalikud esindajad, seejuures peaks siis nende nii korrektne välimus kui ka korrektne, viisakas ja sõbralik käitumine esiplaanil olema. Ja et bussijuhtide kätesse on usaldatud paljude inimeste elu ja tervis.

Kirja autor on toimetusele teada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles