Kaupo Meiel: Pehme algus karmile elule

Kaupo Meiel
, arvamustoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andres G. Adamson

Kui tahes heal ja väärikal eesmärgil valminud sotsiaalkampaaniad, mille raames tänavate äärde kleebitakse plakateid, lastakse telekas reklaame ja tehakse veebimänge, mõjuvad sageli õõnsana, eriti kui nende teostus reklaamikunsti mõttes on keskpärane.

Teadvustamine, et kodanikud maksaks makse, ei lööks last, jooks vähem, suitsetaks vähem, sööks rohkem rohelist, sinist ja punast, paneks turvavöö peale, ei räägiks roolis mobiiliga ja nõnda edasi, on kindlasti vajalik. Vastasel juhul läheb ju meelest. Ja kui inimene kehva mälu tõttu hakkab järjekindlalt lapsi peksma, ise samal ajal juues, suitsetades, liha süües ja autoroolis sõnumeid saates vähemusi alla ajades, väsib ta kiiresti ega suuda enam täita otseseid tööülesandeid. Tuues omakorda suurt kahju Eesti majandusele.

Sotsiaalkampaaniate õõnsus tuleneb sellestki, et need lõpevad täpselt samal ajal, kui teatud programmi raha otsa saab. Täpselt nagu lõpetavad linnaosalehed samal põhjusel ilmumise, kuigi enne deklareeriti, et eesmärk on naabritele vajalikku ja sõltumatut infot anda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles