Soodusprotsent võib olla suureks puhutud

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ants Liigus

Jõulueelsel ajal on kauplused nagu soodushindade paradiis. Naljalt ei leia sellist poodi, kus pühade eel poleks allahindlust. Sooduspakkumisi aga esitatakse mitut moodi, ka ebaausalt.

Heal juhul on allahindlus arvestatud ausalt kauba algsest müügihinnast ja kampaaniast teavitatakse headest kaubandustavadest lähtuvalt. Kuid on vastupidiseidki näiteid, millele juhib tähelepanu tarbijakaitseameti teenuste talituse juht Juta Jõgis.

Üks varjatud võte on Jõgise sõnade järgi algse müügihinna suurendamine enne allahindlusprotsendi määramist, kusjuures vana hind jääb ostjale märkamata. Niisugustel puhkudel on hind, millest allahindlust arvestatakse, keskmisest turuhinnast kõrgem ja võimaldab näidata arvutuslikult õiget kõrgemat soodusprotsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles