Aret läbib tiheda transiitliiklusega põhimaantee suurusjärgus umbes 8000 sõidukit ööpäevas. Samuti ületavad Ares Tallinna-Pärnu-Ikla maanteed bussipeatusse, kooli ja kauplusse suundujad.

„Loendasime maanteed ületavaid jalakäijaid ja mõõtsime tegelikke kiirusi, selle tulemusena oli selge, et meil tuleb jalakäijate ohutuse tagamiseks rahustada liiklust püsiva lahendusega,“ ütles maanteeameti liikluskorraldusosakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa.

Kiiruskaamerad toimivad kõige paremini lokaalselt sõidukijuhtide distsiplineerijate ja liikluse rahustajatena lühematel liiklusohtlikel teelõikudel. „Raske jalaga Arest läbisõitjaid uued kiiruskaamerad tõenäoliselt ei rõõmusta, kuid kohalikele on tegu väga oodatud sammuga," tõdes Vaikmaa. Sõidukijuhtide hulk, kes pole asulasisesest kiiruspiirangust uute kaamerate alas vabatahtlikult kinni pidanud, on märkimisväärne. Vaikmaa tõi esile, et isegi paigaldamisjärgsel testperioodil, kui kabiinid on olnud liiklejatele hästi näha, on iga kaamera registreerinud ööpäevas 90-260 rikkumist.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernitsa sõnutsi on umbes 30 protsenti kõigist hukkunutega liiklusõnnetustest seostatavad kiiruseületamisega: suuremal kiirusel on keerulisem ohtu märgata ja vähem võimalusi sellele adekvaatselt reageerida.

Eriti kriitilise mõjuga on Ernitsa väitel sõidukiirus jalakäijatega juhtunud liiklusõnnetuste puhul, sest iga lisakilomeeter muudab tagajärjed oluliselt raskemaks. Kui kiirusel 60 kilomeetrit tunnis toimunud kokkupõrge on jalakäijale tõenäoliselt fataalne, siis 30kilomeetrise tunnikiiruse puhul pääseb ta raskemate tervisekahjustusteta.

„Kui samast kohast märkavad ohtu 50 ja 60 kilomeetrit tunnis sõitvad juhid, siis seal, kus aeglasemalt liikunud sõiduk on juba seisma jäänud, on teise kiirus veel 40 kilomeetrit tunnis – kiirem sõiduk läbib reageerimise ajal, kui aeglustus ei toimi, nii palju pikema distantsi,“ tõi Ernits näite pealtnäha süütu kiiruseületamise kohta.

Ares alustavad tööd kaks kiiruskaamerat. Kabiinides kasutatakse varem soetatud mõõtesüsteeme, mis roteerivad kõigi kabiniidide vahel perioodiliselt. Enne kaameraid on paigaldatud automaatkontrolli hoiatusmärgid.

Are alevikus on teelõigul, kus kaamera asub, piirkiirus 50 kilomeetrit tunnis.

Peale Are alustab kiiruskaamera täna tööd Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Kosel.

Koos täna tööd alustavate kiiruskaameratega on maanteeametil 58 mõõtekabiini: 90  kilomeetri alas on neid 40, 70 alas 14 ja 50 kilomeetri alas koos Are ja Kose kaameratega kokku neli. Kiirusmõõtesüsteeme on maanteeametil kasutada 38.

Viimasel viiel aastal on Ares juhtunud neli inimkannatanutega liikklusõnnetust, kus on hukkunud kaks ja viga saanud 12 inimest.