Taksofirmade tüli: sõnelused ja valeväljakutsed

Martin Laine
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GoTakso esindaja Iti Sipelgas arvab, et tüli tekkis väärtusliku bussijaama platsi pärast, kus alates detsembrist on peatumise ainuõigus GoTaksol.
GoTakso esindaja Iti Sipelgas arvab, et tüli tekkis väärtusliku bussijaama platsi pärast, kus alates detsembrist on peatumise ainuõigus GoTaksol. Foto: Urmas Luik

Pärnu taksofirmad GoTakso ja E-Takso on nii raksu läinud, et tüli on viinud juhtide omavaheliste sõneluste, kinniparkimiste ja valeväljakutseteni.

Taksofirmade kisklemise põhjuse kohta on kummalgi ettevõttel oma arusaam.

E-Takso juhataja Endel Hiis rääkis Pärnu Postimehele, et GoTakso töötaja jäi neile vahele valeväljakutse tegemisega. Hiis kirjeldas, et tühisõiduga petta saanud taksojuht helistas tellija numbril ja vastu võttis GoTakso juhatuse liige.

GoTakso esindaja Iti Sipelga ütlust mööda sellist skeemitamist tuleb taksonduses kahjuks ette.

“Aeg-ajalt juhtub, et teise firma takso tellitakse nutirakenduse või telefoni kaudu näiteks Audrusse ja ilmselgelt keegi auto peale ei tule,” kommenteeris ta. Sipelgas tunnistas, et tema firma töötaja jäi tõesti sellise teoga vahele.

Kuulujutud taksojuhi ähvardamisest

Toimetusele tuli vihje, et kolm suurt meest olla ähvardanud sellesama GoTakso juhatuse liikme “metsaringile” viia ja auto põlema panna, kui valeväljakutsed korduvad.

Pärnu Postimees leidis E-Takso sohvri, kes GoTakso juhatuse liikmega rääkimas käis. “Mingeid ähvardusi ei olnud, küsisin lihtsalt, kas ta teeb oma arust nalja,” kirjeldas taksojuht ja rõhutas, et tegi seda üksi. Tema sõnade järgi on pärast jõule GoTakso teinud neile korduvalt valeväljakutseid. “See on päris anekdootlik juba.”

Sipelgas kinnitas, et sõnelus oli, ja lisas, et ei tahaks sellest palju rääkida, sest tema firma töötaja käitus samuti alatult, seetõttu peab GoTakso E-Taksolt siiralt vabandust paluma.

E-Takso autojuhi jutu järgi tekkis tüli seetõttu, et väidetavalt tabas politsei ühe GoTakso roolist juhi, kel polnud vajalikke dokumente. “Sellistel on veel jultumust valeväljakutseid teha,” pahandas ta.

Lääne prefektuuri pressiesindaja Heiko Leesmendi väitel pole politseile ähvarduste kohta teateid saabunud. Küll kinnitas ta, et detsembris jäi politseile vahele taksojuht, kellel puudusid klientide sõidutamiseks nõutavad dokumendid.

“Juhil ei olnud esitada taksoveoluba, takso sõidukikaarti ja sõidukijuhi teenindajakaarti,” täpsustas pressiesindaja, kuid ei öelnud, millise firma töötaja see oli.

GoTakso ainuõigus bussijaamas

Sipelga arvates tekkis tüli seetõttu, et möödunud aasta suvel tegevust alustanud GoTakso sai detsembris ainuõiguse kasutada bussijaama platsi peatusena. Enne oli see õigus E-Taksol.

Sipelgas sõnas, et siiani võib näha teise firma taksosid bussijaamas peatumas või sissesõidu ees parkimas. Pärnu Postimehele saadetud anonüümses vihjes kirjeldati, et GoTakso autosid on kinni pargitud. “Võib-olla on neil (E-Taksol – toim) veel harjumus seda platsi kasutada,” pakkus Sipelgas.

GoTakso esindaja teavitas hiljem, et Pärnu bussijaama R-kioski juures olla üks teise firma takso vales kohas ootamise eest trahvi saanud.

E-Takso juhataja Endel Hiis tunnistas, et bussijaama platsi kasutamise õiguse kaotamine ei mõju nende ärile hästi. “Sain detsembris kirja, et leping on lõpetatud,” ütles ta.

Hiie sõnade kohaselt päris ta linnavalitsuselt olukorra kohta aru, kuid selgust ei saanud. “Bussijaamas asjatab erafirma nii, kuidas tahab,” vihjas Hiis asjaolule, et bussijaama platsi kasutamise üle otsustab GoBus.

“Võib-olla oli meil parem hinnapakkumine, kuid eks GoTakso ja GoBusi seoski võib mängus olla,” lausus Sipelgas.

GoBusi teenindusjuht Marge Tulgiste selgitas, et partneriks valiti ettevõte, mis vastab kõige paremini ootustele. “Teised firmad peaksid austama meie lepinguvabadust,” sõnas ta.

Pärnumaa ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk kommenteeris, et uue bussijaama ehitusega muutub seegi, kuidas taksod piirkonnas tegutseda saavad. “Võib-olla ei mahu siis keegi enam platsile,” ütles ta.

Uus bussijaam saab Kärpuki ütlust mööda parimal juhul valmis aastaks 2018.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles