Eesti suuruselt teine bussijaam saab uue ilme

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaade uuele bussijaamale Pikalt tänavalt.
Vaade uuele bussijaamale Pikalt tänavalt. Foto: eskiis

Pärnu linnavalitsus kavatseb bussijaama platsi ümbritsevad hooned lammutada ja anda Eesti suuruselt teisele bussijaamale, kust väljub ligi 200 bussi päevas, täiesti uue ilme.

“Minu silme ees on Tallinna lennujaam, mitte bussijaam aastast 1996,” ütles abilinnapea Rainer Aavik.

Räämalt Riiga

Järgmise aasta lõpuks kerkiv ühistranspordi keskterminal ühendab linna- ja kaugbusside liikluse.

Terminali Pika tänava poolsele küljele on kavandatud linnabusside peatus, kus ühelt bussilt teisele ümber istuda saab, merepoolselt küljelt hakkavad väljuma maakonna, Eesti-sisesed ja rahvusvahelised bussid.

Kaugbussid sisenevad bussijaama Aia tänava poolt ja väljuvad Ringi tänava kaudu, peatudes ainult ooteplatvormi juures. Bussijaama platsil enam bussid seisma ei hakka.

Kõige kauem, kümme kuni 15 minutit, seisavad ooteplatvormi kõrval rahvusvahelised bussid. Ooteplatvorme on uues Pärnu keskterminalis kümme.

Aaviku sõnul kaalub linnavalitsus varianti kolida turismiinfokeskus kunagisest raekojast uude bussijaama, et turistid selle hõlpsasti üles leiaksid.

“Võib-olla eraldame ühe taskutest turismibussidele. Plaani B järgi tulevad nad hotelli Pärnu ees maha ja lähevad jalgsi turismiinfosse,” rääkis Aavik.

Terminali Aia tänava poolsesse külge on planeeritud 109 ruutmeetri suurune jalgrattaparkla, mis on valvekaameratega jälgitav ja pimedal ajal hästi valgustatud. “Keegi jalgrattaid ööpäev läbi ei valva, aga see on turvaline ala,” lausus Aavik.

Jalgrattaparklast hoone esimesele korrusele liikudes asuvad saadetavate pakkide ladu, pagasihoid, pakkide saatmise ruum ja üldladu. Senise väljakäiguhoone asemele on kavandatud viis kuni kaheksa parkimiskohta, kus eraautod kuni veerand tundi parkida saaksid.

Pärnu volikogu ühenduste ümarlaual, kus Aavik linnavalitsuse plaane tutvustas, avaldati arvamust, et mõne parkimiskoha võiks pakkide järele tulevatele autodele reserveerida. Enamik bussile vastu tulevatest autodest hakkab nagunii seisma Ringi tänava ääres nagu seni.

Kas plats jääbki uppuma?

Busside ooteplatvormide algus on kaetud varikatusega. Aaviku kinnitusel näeb ka 280 ruutmeetri suurusest ooteruumist bussi tulekut ja seda õues oodata pole vaja.

Terminali keskel, ooteruumi ja õue jäävate linnabusside peatuste vahel asuvad pileti- ja müügikioskid, piletiautomaadid ja väljakäigud. Hoone Port Arturi poolsesse serva jääb kohvik, mille osa laudu on bussijaama sees ja osa varikatuse all väljas.

Bussijaama teisele korrusele on kavandatud Pärnumaa Ühistranspordikeskuse kontor, piletikontrolöride tööruumid ja bussijuhtide puhkeruumid.

Aaviku jutu järgi ei hakka bussijaam ööpäev läbi lahti olema. Täpseid avamis- ja sulgemisaegu ei osanud ta veel öelda.

Tugevate vihmasadude korral on bussijaama plats ja selle lähedusse jääv ristmik uppunud. Mõnes kohas vesi isegi üle põlve ulatunud.

Ühenduste ümarlaua koordinaator Astrid Hindriks tundis huvi, mida uputuste vältimiseks tehakse. Aaviku selgitust mööda on maa-alused torud liiga kitsad ega suuda tugevate sadudega vihmavett kiiresti mujale juhtida.

“Pärnu Vesi püüab leida lahendust. Maapinda tõsta pole realistlik, uurisime seda kaardilt,” kõneles Aavik.

Seniste plaanide kohaselt on kavas bussijaama ehitama hakata järgmisel aastal ja saada see aasta lõpuks valmis. Ehituse ajal võib osa busse peatuda Aia tänava ääres.

Enne 2018. aasta 23. veebruaril tähistatavat Eesti Vabariigi 100. aastapäeva antakse uus ilme ka Ringi tänavale, Rüütli platsile ja Aia tänava Rüütli ja Kuninga tänava vahelisele lõigule. Kuidas need välja hakkavad nägema, pole veel teada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles