Pärnusse plaanitakse rannalähedasele tühermaale seiklusparki

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alumiselt eskiisilt saab aimu, kuidas pargiatraktsioonid välja näevad.
Alumiselt eskiisilt saab aimu, kuidas pargiatraktsioonid välja näevad. Foto: Eskiis: OÜ Õhusõidud

Osaühing Õhusõidud tahab rajada Pärnusse Kanali tänava rannapoolsesse otsa vabaõhu seikluspargi, mille põhiatraktsioon on maapinnast kõrgemale tõstetud trossidel kulgevad seiklusrajad.

Pärnu linnavalitsuse ettevõtluse arengu peaspetsialist Aare Raev ütles, et pargi eskiislahendus (pildil) on enamiku vajalikest etappidest läbinud ja projekti peab heaks kiitma veel vaid linnavarakomisjon. Seejärel saab taotleda ehitusluba.

Kui luba käes, asuks Õhusõidud kohe seiklusradu rajama ja mai alguseks võiks sportlik-meelelahutuslik keskkond valmis olla.

Sama ettevõte tahtis juba läinud aastal Pärnu Rannaparki kolmetasandilise puidust seikluspargi püstitada.

Keskkonnaameti vastuseisu tõttu jäi tartlastel Pärnu pargiplaan mullu ellu viimata, mistõttu pakkus linn nüüd neile välja uue maa-ala Kanali tänava otsas, mis looduskaitse alla ei kuulu.

Õhusõidud OÜ juhatuse liige Ragnar Kekkonen loodab, et saab märtsi lõpuks tarviliku paberimajandusega ühele poole.

“Enne kui lube ja kooskõlastusi käes pole, ma väga suure häälega hõiskama ei hakkaks,” viitas Kekkonen eelmise aasta kogemusele.

Kirjelduse järgi kujutab uude kohta kavandatud park endast ronimis- ja turnimisatraktsioonide ning õhusõiduvõimalustega seiklusparki.

Alale on planeeritud kaks trossidel laskumist vaatetornist õhusõidutorni juurde ja õhusõidutornist seikluspargiala serva tagasi. Esimese kahe laskumise pikkus on umbes 160 meetrit, ülejäänud kahe laskumise pikkus jääb 150 meetri kanti.

Peale selle tulevad parki vabalangemise hüpe, ronimissein ja 80 ronimiselementi.

Õhusõidurajad kinnitatakse puude ja pikkade vaakumimmutatud puitpostide külge. Puitkonstruktsiooni stabiliseerimiseks paigaldatakse trossidest tõmmitsad, mille kinnitamiseks puuritakse maapinna sisse kahe meetri sügavused augud.

Seiklusparki hakkab pääsema Kanali tänava otsast, kuhu rajatakse 300ruutmeetrine autoparkla.

Pargialale tulevad istepingid, prügikastid, välitualetid ja jalgrattahoidja.

Valgustid paigaldatakse vaatetornide nurkadesse, infotahvli ja administratsiooni varjualuse juurde.

Omaette valgustuslahendus on kavandatud õhusõiduradadele, mille juurde tulevad 160 meetri pikkused valgusribad.

Raev ütles, et linn on valmis tulevase seikluspargi ala korrastama ja ehitustöödeks ette valmistama, ülejäänud pinnase- ja heakorratööd jäävad rentniku kanda.

Kekkoneni hinnangul on ala hea arengupotentsiaaliga koht: parki pääseb hõlpsasti ligi, siin on ruumi laienemiseks, kahel pool parki jooksevad kergliiklusteed ning kiviviske kaugusele jäävad rand, Tervise Paradiis ja Strand.

Raevu sõnutsi pikendaks seikluspark kuurortlinna välitegevuste hooaega paari kuu võrra, pakkudes linnakülalistele ja kohalikele midagi teistsugust.

Seikluspargis saab sõita ja ronida kevadest sügiseni ehk ka siis, kui randa päevitama veel või enam asja pole. Kõrghooajal aitaks park hajutada ranna piirkonna ülerahvastatust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles