Pildid: Merepatrull alustas navigatsioonihooaega

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sel nädalal algas Lääne prefektuuris navigatsioonihooaeg ja üleeile õhtul sildus Pärnu jahtklubi kai ääres Saaremaal Roomassaares talvekorteris olnud mootorpaat M-37.

Paadi merereis Pärnu ei möödunud päris viperusteta, sest üks paadi mootoritest tõrkus töötamast ja reis kujunes arvatust hulga pikemaks.

Mainitud aluse kõrval on politsei- ja piirivalveametil Pärnus veel mootorpaat Meriliis 2 ja mitu väiksemat paati.

Mootorpaadi M-37 peal töötav vanempiirivalvur Avo Puusepp rääkis, et praegu võib vee peal sõitmas näha peamiselt kutselisi kalureid ja nendega enamasti probleemi pole.

Jahtklubi kaide ääres võis silmata vaid paari alust, jahid ja kaatrid alles ootavad vette laskmist. Seega lustisõitjad jõel ega merel veel ei kohta.

Merepääste patrullide tööpiirkond hõlmab maakonnaga külgnevat mereala, kuid ka Pärnu, Sauga ja Reiu jõe osi, kuhu laieneb meresõiduohutuse seadus.

Politsei- ja piirivalveameti veealused on multifunktsionaalsed, mis tähendab, et tulenevalt politseile seatud ülesannetest, abistatakse merel abivajajaid, reageeritakse merereostuse ja piiririkkumistega seotud intsidentidele. "Peale selle osalevad meie alused ka ennetustegevustes ja abistavad väikesaartelt haigete transpordiga," ütles Lääne prefektuuri teabebüroo vanemkorrakaitseametnik Karet Akkaja.

Lisaks regioonis alaliselt paiknevatele alustele töötavad Lääne prefektuuris vajaduspõhiselt ka teised politsei- ja piirivalveameti laevastiku alused. Neid toetab sündmuste lahendamisel oma tehnikaga lennusalk.

Pärnusse saabunud mootorpaadi M-37 meeskonda kuulub 16 Lääne prefektuuri politseiametnikku, kes töötavad vahetustega ja on kõik läbinud vajaliku väljaõppe inimeste päästmiseks. Korraga on mootorpaadil tööl kolmeliikmeline meeskond, mis on vajalik miinimum merepääste sündmustele reageerimiseks.

Navigatsioonihooaja kestus sõltub enamasti ilmaoludest, tavapäraselt novembrini.

Akkaja toonitas, et kõik merele minejad peaksid enne väljasõitu veenduma veesõiduki tehnilises korrasolekus, samuti kontrollima, kas vajaminev kütusevaru on olemas.

"Kindlasti tuleb jälgida ilmastikuolusid ja mitte üle hinnata oma võimeid," sõnas ta. "Eelkõige peaksid kõik merele minejad kandma päästevesti, sest õnnetuse korral ei pruugi vesti selga panemiseks enam aega ega võimalust tekkida."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles