Pärnumaa noorte äriidee võitis konkursil esikoha

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalgrattad. Foto on illustreeriv.
Jalgrattad. Foto on illustreeriv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Eile tunnustati Tallinna tehnikaülikooli (TTÜ) innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory koolinoorte äriideede konkursi Bright Minds parimaid ideid. Esikoha pälvis Pärnumaa meeskonna idee „Jalgratas nutikaks“.

Pärnumaa noored plaanivad luua jalgrattale seadme, mis võimaldaks telefoni sõidu ajal laadida. Žürii tunnustas ideed, kuna ühelt poolt on tegemist suurepärase insenerlahenduse, teisalt tervist edendava tegevusega. Noored ise olid sõnatud ja laususid, et esimest korda konkursil osalenuna ei osanud nad edu oodata. „Võimas tunne on,“ võtsid nad oma emotsiooni kokku.

Oma plaane, mille hulgas oli näiteks veekvaliteeti mõõtev pudel, tagurduskaamera vanematele autodele, seljakott, mis sisaldaks kriisiolukordadeks vajalikku inventari, tutvustas 20 meeskonda kogu Eestist.

Teise koha ja ühtlasi noorimate osalejate auhinna TTÜ Mektorylt pälvis Viljandimaa võistkond ideega „EZOffice“ valmistada taaskasutusmaterjalidest heli summutav töölaud.

Kolmandaks jäi Järvamaa tiim äriideega „Plentier jope“, mis seisneb temperatuuri reguleerida võimaldavas jopes, millega saaks telefoni laadida.

Auhinnafondi oli välja pannud Swedbank, Tallinna ettevõtlusamet ja TTÜ Mektory. Kolmel paremal avaneb võimalus külastada Aalto Design Factoryt ja sealset Startup Sauna Soomes. Samuti saab esikolmik preemiaks vastavalt 1500, 1200 ja 1000 eurot.

TTÜ Mektory koera Jacki eriauhinna pälvis Viljandimaa võistkond plaaniga „RaiseADog“. Noorte äriidee seisneb koera tervist jälgida võimaldavas rakenduses ja kaelarihmas. Rakendus aitab koerale koostada päevakava ja toitumissoovitusi.

Välja anti veel kaks publiku lemmiku auhinda: esimene neist „Plentier jopele“ ja teine Saaremaa võistkonnale, kelle idee „FitIn“ aitaks võõrriiki elama minnes õppida selle riigi keelt, kultuuri, seadusi ja kombeid. Eriauhinnad pani välja Swedbank.

Enne ideede kirjapanekut läbisid viie maakonna noored põhjaliku koolitusprogrammi, kus õpilasi juhendati tootearenduse, turu-uurimise ja konkurentsianalüüsi tegemisel. Samuti räägiti meeskondade loomise ja rollide jaotamise olulisusest ja jagati nõuandeid, kuidas oma mõtted investoritele maha müüa.

Et pilootprogramm hakkas tööle oodatust edukamalt, on kavas muuta konkurss üle-eestiliseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles