Alati, kui Eestile märki otsitakse, pälvib see palju kaja ja vastukaja. Hollandlane Peter Kentie tegi vabast tahtest Eestile turundusplatvormi, ingliskeelse keelemängu, mis põhineb silbi “est” rõhutamisel, viidates sellega rahvusvahelisele riiginimele Estonia. Kontseptsiooni kroon on “ESTonishing”, mis lähtub sõnas astonishing (eesti keeles hämmastav, üllatav).
Tellijale
Kaupo Meiel: Vähem hala, rohkem rõõmu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kentie ideel on toetajaid ja vastaseid, internet kihab edasiarendustest. Mina jõudsin tõsise mõttetöö tulemusena lauseni “Jää kESTma, Kalevite kange rahvas”. Kodanik Martin Lazarev tegi aga lausa terve T-särkide sarja, mille sõnumid on muhedad ja teravmeelsed. Näiteks “ESTupido”, “bEST before”, “c’EST la vie” ja palju muud. Isegi kui Kentie platvormi ametlikult kunagi kasutusse ei võeta, elab see oma elu veel pikka aega edasi.