Kaupo Meiel: Vähem hala, rohkem rõõmu

Kaupo Meiel
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pärnu Postimees

Alati, kui Eestile märki otsitakse, pälvib see palju kaja ja vastukaja. Hollandlane Peter Kentie tegi vabast tahtest Eestile turundusplatvormi, ingliskeelse keelemängu, mis põhineb silbi “est” rõhutamisel, viidates sellega rahvusvahelisele riiginimele Estonia. Kontseptsiooni kroon on “ESTonishing”, mis lähtub sõnas astonishing (eesti keeles hämmastav, üllatav).

Kentie ideel on toetajaid ja vastaseid, internet kihab edasiarendustest. Mina jõudsin tõsise mõttetöö tulemusena lauseni “Jää kESTma, Kalevite kange rahvas”. Kodanik Martin Lazarev tegi aga lausa terve T-särkide sarja, mille sõnumid on muhedad ja teravmeelsed. Näiteks “ESTupido”, “bEST before”, “c’EST la vie” ja palju muud. Isegi kui Kentie platvormi ametlikult kunagi kasutusse ei võeta, elab see oma elu veel pikka aega edasi.

Eestile ametliku reklaami loomise puhul jääb alati üles küsimus, kas seda on vaja. Päriselt vaja, selles mõttes, et ilma kohe üldse ei saa ja kujundatud hüüdlauseta meid muu maailm üles ei leia. Kas on vaja kulutada hulk raha, mis ei lähe kusjuures disaineritele ja kirjutajatele, vaid neile, kelle kõige loomingulisem töö on järjekordseks koosolekuks mannetu Powerpointi esitluse nikerdamine?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles