Pärnu ja Tartu linnapea: riik peab kohalike lennujaamade toetamist jätkama

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaama hoone.
Pärnu lennujaama hoone. Foto: Ardi Truija

Pärnu linnapea Romek Kosenkranius ja Tartu linnapea Urmas Klaas tõdesid, et toimiv lennuliiklus on regionaalseks arenguks oluline ja seetõttu peab riigi tugi kohalikele lennujaamadele säilima.

Tartus toimunud linnapeade kohtumisel sõnas Urmas Klaas, et toimivate ühenduste olemasolul lendavad inimesed meelsasti ja üha rohkem, seda kinnitab Tartu lennujaama iga-aastane tulemus. Kui 2012. aastal pärast lennujaamas tehtud põhjalikke rekonstrueerimistöid lendas Tartu lennujaama kaudu 12 000 inimest, siis 2015. aastal juba ligikaudu 21 000.

"Lennujaama uuendamine oli regionaalset arengut ja turismiekspordi kasvu silmas pidades õige samm, on vaja, et riik jätkaks kohalike lennujaamade toetamist Tartus ja mujal Eestis," ütles Klaas. "Seetõttu toetan Pärnu püüdlusi oma lennujaam taas töökorda saada ja lende uuesti alustada."

Kosenkraniuse sõnul annab Tartu kogemus Pärnule julgust tegutseda oma lennuvälja korda tegemise nimel. Aprilli lõpus saatsid Pärnu maavanem Kalev Kaljuste, linnapea Romek Kosenkranius, omavalitsuste liidu juht Lauri Luur ja Pärnumaalt valitud riigikogu liige Andres Metsoja valitsusele taotluse eraldada Pärnu lennujaama renoveerimiseks 13 miljonit eurot.

"Pärnumaale on turismiedendajad investeerinud 60 miljonit eurot Lottemaa, autoringaja, golfiväljaku, spaade ja muude tõmbekeskuste rajamiseks ning kõik need ja paljud teised asutused ootavad turiste," ütles Kosenkranius. "Kui praegu on soomlaste ja rootslaste jaoks Pärnu justkui transpordilõksus, kuhu on raske ja aeganõudev pääseda, leiaksid lennuliinide taaskäivitamisel Pärnu üles Põhjamaade uued ja nooremad turistid."

Kosenkraniuse jutu järgi suurendaks rahvusvaheliste lennuliinide olemasolu peale regionaalse arengu riigi sissetulekuid, sest Eestisse lisanduksid välisinvesteeringud. "Pärnumaale juba tulnud uued ettevõtted ja siinset ärimaastikku alles kompavad välisfirmad on huvi tundnud lennuühenduse vastu," ütles Kosenkranius. "Kuna Eesti eri piirkondade jätkusuutlikkus on selgelt riigi huvides, pean mõistlikuks kohalike lennujaamade tegevuse toetamist riigi poolt."

Rootsi lennuliiklusteenistuse hiljuti tehtud uuringu kohaselt maksaks Pärnu lennujaama renoveerimine tänapäevaselt töötavaks transiidisõlmeks 13 miljonit eurot. Raporti järgi oleks Pärnu lennujaamal potentsiaal teenindada viie aasta pärast 48 000 reisijat, kellest tulev sotsiaalmajanduslik mõju ulatuks 3,8 miljoni euroni aastas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles