Autorendiga rikkaks ei saa (2)

Annika Poldre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jennifer Ristmets ja Riin Tamm uudistasid limusiini, millega neil pole veel õnnestunud sõita.
Jennifer Ristmets ja Riin Tamm uudistasid limusiini, millega neil pole veel õnnestunud sõita. Foto: Mailiis Ollino

Kui juhiluba on, aga autot mitte, võib sõiduki rentida. Internetist otsides jääb mulje, et Pärnus on pakkujaid oma kümmekond. Helistades aga selgub, et autorendi pakkujate ring on väike, see-eest võib saada uhke autot koos juhiga.

Bonus Motors OÜ pakkus tol päeval, kui telefonitsi suhtlesime, Ford Mondeod. Ettevõtte omanik Andres Oks ütles, et autosoovijaiks on nii oma linna rahvas kui ka võõrad, kes ilmuvad suvel sõidukit üürima. “Talvel läheb auto kuuks ajaks remonti, sest siis pole tahtjaid palju,” rääkis Oks. Praegu oli tal käigus kaheksa sõidukit.

Oks rääkis, et kui autot soovib mõni noor naga, võib sellest tellimusest päris hull lugu välja tulla. “Olen pidanud auto rentimisest isegi keelduma,” tunnistas Oks, kelle sõnul mõnikord on autot tagasi saades tunne, et seda on sihilikult rikutud. “Sõidetakse nagu rallit, kulutades mõttetult rehve.”

Kaks aastat teenust pakkunud Oksal pole mõttes tegevust lõpetada, sest enamik kliente on meeldivad.

“Kas tõesti tahate mu nutulaulu kuulata?” küsis Henri Võigemast, kes alustas Pärnus autode rentimist 2005. aastal, laiendas tegevust kaks aastat hiljem Tallinna ja aastal 2012 Kuressaarde ja Tartusse. Serlik Rent OÜ koduleht, mis praegu on lihtsustatud kujul üleval, pakkus peamiselt Forde.

“See on äri, mis näitab agoonia märke,” sõnas Võigemast. “Rahval pole raha. Seda pole neilgi, kel meri põlvini ja tahaks pidu panna ning rendiautoga ringi sõita. Pole isegi pätte, kes sõidaksid ringi rendiautoga ja varastaksid rauda või kütust.”

Võigemasti ütlust mööda on jäänud vaid üksikud vanad kliendid. Kuna käive on kukkunud, on raske hoida autosid vajalikul tasemel korras ja tasuda hoolduse, rehvide ja muu vajaliku eest.

Võigemast rääkis, et on hoolikaid ja vastutustundetuid kliente. Rehvimuster võib kuluda isegi paari päevaga ja seda põhjustab sõidustiil. Rendiauto kulub tema sõnul viis korda kiiremini kui pereauto ja läbisõitki on umbes kümme korda suurem kui ühepereautol.

“Ütlesin äsja ära kolme kuu tellimuse, sest autod ei pea nii kaua vastu,” rääkis Võigemast. Ta tõi näite autost, mis oli kuu aega välismaal ja enne, kui uus klient sisse istub, vajab see hooldust. Kindlustuse ja uute rehvide ostmiseks on tema ütlust mööda vaja enamat kui paari klienti kuus.

Mees tunnistas, et tegi vea investeerides, sest lähtus ajast, kus käive oli suurem. Tema autode valik oli lai: kaubikud, matkabuss, kahveltõstuk, kaks uhiuut Golfi ja vanemad autod.

Nüüd on käive langenud. “Kogu aeg on selline seis, et enam hullemaks minna ei saa, aga ikka saab,” lausus ettevõtja ja lisas, et mõlgutab lõpetamise mõtteid, sest peale maksta ei ole tark tegu.

Siiski pakub Võigemast endiselt teenust, kus tellija saab auto koju ja hiljem sealsamas selle tagastada. Meie jutuajamise päeval oli tal kolmest sõitvast autost kaks välja renditud.

Hansarent OÜ rendiosakonna juht Andri Uueküla rääkis, et huvi tuntakse põhiliselt kompaktklassi autode vastu ja renditakse ka väikest keskklassi autot, nagu Ford Focus ja Toyota Auris.

“Hinnad muutuvad vastavalt turule,” sõnas Uueküla. Suveperioodil on rendihind kõrgem kui talvel.

Rahvusvahelise autorendifirma Payless tegevuse kohta vastas Eesti siserendijuht Mikk Kalmet, et soovijale leitakse auto kas ettevõtte Pärnu autopargist või pikema ettetellimise puhul tuuakse rendisõiduk, mida siin pole, Tallinnast. Autot võib Pärnust rentides tagastada mujalgi.

almeti sõnutsi on soodsam rentida autot pikemaks perioodiks kui vaid ühe–kahe päeva kaupa. Hinda mõjutab ka ettetellimise aeg: mida pikemalt sõiduk ette broneerida, seda paremat rendihinda võib saada.

Siserendijuhi jutust selgus, et Pärnus on neil klientideks rohkem välisriikidest Eestit külastavad inimesed, kuid ka eestlaste seas on auto rentimine koduriigi piirides järjest kasvav trend.

Pärnu Limu OÜ üks kolmest omanikust Tever Liiv rääkis, et limusiini omandamisel polnud kolmel mehel, Teveril, ta vennal Tehvol ja sugulasel Egertil eesmärki rikkaks saada. Esialgu oli plaan hakata taksot sõitma. Aga kuna autoost langes samale ajale, kui tapeti Pärnu taksojuht, mõtlesid nad ümber ja tegid limusiinist rendiauto, mida saab kasutada vaid koos juhiga.

Sügisel ostetud autoga sõidavad soomlased, kes Eestis puhkavad, seda renditakse lõpupidude, sünnipäevade, pulmade ja pulmaeelsete tüdrukute õhtute jaoks. Egerti sõnul on nädalavahetused suvel sisustatud ja enamasti sõitjaiks tüdrukud, kes soovivad sõitu linna piires. Aga tuuritatud on ka Viljandisse ja Tallinna.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles