Maavalitsuste tähendus Eesti riigiaparaadis pole enam see, mis ta oli kümmekond aastat tagasi, ja aina tugevamaks on saanud veendumus, et süsteem vajab uuendamist. Siin-seal räägitakse maakondade kaotamisest ja mõni on valmis juba kustutama tuled. Pimeduse saabumise ootus on ennatlik. Riigiülesannete analüüs teeb ettepaneku luua regionaalamet, teha teenused senisest kättesaadavaks riigimajas, parandada kaugtöö võimalusi ja viia pealinnast välja asutusi, mis ilmtingimata ei pea seal asuma.
Tellijale
Mart Uusjärv: Maavalitsuste reform: paneme tuled põlema
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osa ülesannete täitmisel on maakond tööpiirkonnana jäänud väikseks ega taga ühele ametnikule küllaldast koormust. Võtame näiteks lapsendamise siseriikliku korralduse. Kolmveerandi eelmise aasta 88 lapsendamisest korraldas kolm maavalitsust, samal ajal kui mõni maavalitsus pole viimastel aastatel pidanud seda üldse tegema.