Hittsuveniirid on väiksed ja kerged

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Gertrud Alatare

Et suveniiri massiliselt ostetaks, peab see olema hinnalt taskukohane, samal ajal huvitav ja efektne ja mis peaasi: väike ja kerge. Nii kinnitab Pärnu Ringi tänava suveniirikaupluse juhataja Kristi Kõresaar. Lennukompaniide surve tõttu on suveniiri kergus ja kompaktsus muutunud tähtsaimaks ostuargumendiks.

Mõne aasta eest tegi Kõresaar kaupluse vaateaknale nostalgilise kujunduse ja Pärnu muuseumist otsiti selleks puhuks põnevaid fotosid 1930. aastate rannamiljööst. Et Pärnu romantiline minevik osutus menukaks, jätkas poeomanik sellega suveniiridel. Nüüdki on maadlevad mehed ja rannas sääri sirutavad naised külmkapimagnetitel, kruusidel ja seinataldrikutel turistide seas väga minev kaup.

Vee tänava käsitöösalongi omanik Kaja Järve on tänavu suveks Võrumaa keraamikutelt tellinud partii Pärnu-teemalisi plaskusid ja viinapitse, mis on osutunud üllatavalt populaarseks Venemaalt pärit turistide seas. Teine sellesuvine menuartikkel on Pärnu sümbolitega küünlahoidjad, nii ühele kui kolmele küünlale. Aastaid on hästi kaubaks läinud Pärnu-teemalised visiitkaartide hoidjad ja raamatukaaned. Neid ostetakse ka siis, kui on vaja teha soliidset kinki äripartnerile või väliseestlasest sugulasele. Väga palju küsitakse Pärnumaa kihelkondade värvidega kohvikruuse, mis kuuma joogiga täitudes muudavad värvi, tuues nähtavale Pärnu sümbolid: Tallinna värava, Katariina kiriku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles