Autosõitjad riskivad kaelatraumaga

Annika Poldre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pikka kasvu inimesele soovitus ei aita: 1,90 m kasvuga noormehe peatuge soovitatud kõrgusele tõsta ei saagi.
Pikka kasvu inimesele soovitus ei aita: 1,90 m kasvuga noormehe peatuge soovitatud kõrgusele tõsta ei saagi. Foto: Mailiis Ollino

Autoõnnetusel on peatoe vale kõrguse korral oht saada surmavaid vigastusi või seljaajutrauma. Maanteeamet juhib oma kampaaniaga “Vali õige kõrgus!” tähelepanu sellele, kui tähtis on sõidukijuhi ja kaassõitjate peatoe õige kõrgus ja millised riskid on vale kõrguse puhul.

Kokkupõrkel paiskub inimese pea tahapoole. Kuna inimese keha kerkib sel hetkel istmelt kümmekond sentimeetrit, liigub pea kuklasse üle peatoe ääre, kui peatugi asetseb madalal või peast eemal. Selle tagajärjel võib tekkida lülisambavigastus. Pärast lööki paiskub pea ettepoole, suurendades veelgi traumat.

Avariide üks levinumaid põhjusi on teisele autole tagant sissesõit, neid avariisid on 30 protsenti kõikidest liiklusõnnetustest. Pea ja kael saavad selliste avariide korral enim vigastusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles