Vaibad seltsivad keraamikaga

Karin Klaus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Akendega saali keskmes püüab pilku Ingrid Alliku ja Riita Talonpoika installatsioon “Kahel pool vett”, mis koosneb laest rippuvatest portselanvalgetest mereelanikest – teokarpidest, korallidest, planktonelukatest. Taamalt paistavad Silvia-Sigrid Sillaotsa digitaalsete žakaartelgede abil kootud “Tekstiilsed autoportreed Si3”, mille aluseks olid fotod.
Akendega saali keskmes püüab pilku Ingrid Alliku ja Riita Talonpoika installatsioon “Kahel pool vett”, mis koosneb laest rippuvatest portselanvalgetest mereelanikest – teokarpidest, korallidest, planktonelukatest. Taamalt paistavad Silvia-Sigrid Sillaotsa digitaalsete žakaartelgede abil kootud “Tekstiilsed autoportreed Si3”, mille aluseks olid fotod. Foto: Mailiis Ollino

Pärnu uue kunsti muuseumis avatud näitusel “Kohtumispaik: Pärnu” moodustavad rasked villased vaibad võluva koosluse hapra keraamikaga.

Vaibakunstnike rühmitus Vaba Tahe tõi Pärnusse põimetehnikas suured seinavaibad eri teemadel, näitusele kaasautoriteks kutsutud keraamikud aga lähtusid oma väljapaneku koostamisel merekultuuriaastast.

Tekstiilikunstnik Kaire Tali rääkis, et rühmitus Vaba Tahe tuli kokku 1997. aastal, kui kunstnikud leidsid, et vaibakunst vajab muutunud oludes koos asjaajamist. Algul tehti näitusi vaid isekeskis, kuid peagi leiti, et vaibad sobivad hästi kokku suurevormilise keraamikaga ja paluti kolleegid-keraamikud kampa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles