Tori koolipere lustis õunateemalisel lõimingupäeval

, Tori põhikooli õppealajuhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näitus õpilaste koduaedades kasvavatest sügisõuntest juhatas sisse veerandi viimase päeva.
Näitus õpilaste koduaedades kasvavatest sügisõuntest juhatas sisse veerandi viimase päeva. Foto: Erakogu

Kooliaasta esimese veerandi viimasel päeval, 21. oktoobril toimus Tori koolis õunateemaline lõimingupäev, mille eesmärk on pakkuda õpilastele motiveeritud õppimist ja aidata luua seoseid õpitu vahel. Tundides omandatava seostamine eluga muudab õppimise kindlasti tulemuslikumaks.

"Lõiming" on olnud viimasel ajal õppekavade üks märksõnu ja selle laiem tähendus seisneb omavahel sobivatest osadest terviku moodustamises.

Haridusteadlased on lõimimiseks välja pakkunud päris palju viise. Meie kasutasime teemakeskset lõimingut, mille puhul mitu õppeainet kooskõlastatakse ajaliselt ühe keskse teema ümber. Sel juhul on kõige parem kasutada üldist teemat, et ühendada võimalikult palju aineid.

Meie üldine teema oli "Õun" ja seda teemat õpitubades käsitletigi. Õpitube oli koolis sellel päeval 11: esimese kooliastme õpilastele viis, teise ja kolmanda kooliastme õpilastele mõlemale kolm õpituba.

Kolmanda kooliastme töötubades lõimiti loodusaineid, kodundust ja terviseõpetust. Määrati õunte keskmist kaalu, ümbermõõtu, kuivaine ja mahla protsenti õunas. Räägiti gravitatsiooniseadusest, Isaac Newtonist. Legendi järgi olevat Newton istunud õunapuu all, kui talle äkki õun pähe kukkus. See ajendas teda mõtlema, miks asjad kukuvad alati alla, mitte üles.

Valmistati kahe retsepti järgi õunakooke, nutiseadme abil määrati küpsetatud õunakookide kalorsust ja valmistati koogile kinkekarp.

Polli aiandusuuringute keskuse külalisõpetaja Kristine Volensi abiga tutvuti maaülikooli õppimisvõimalustega, tehti õunte sensoorset analüüsi, kus paarides maitsti kaht õunasorti ja koostati individuaalne sensoorse analüüsi profiilikaart. Uuriti paarides, kes või mis on kahjustanud "Antonovka" sordi vilju, tutvuti mõistetega "insektitsiid", "fungitsiid" ja "herbitsiid" ja tutvuti, kuidas valmistada keskkonnasäästlik taimekaitse, otsiti üles õunasort, millest oli valmistatud kaasavõetud mahl.

Teise kooliastme töötubades lõimiti loodusaineid, emakeelt, arvuti- ja kunstiõpetust, inglise keelt ja kehalist kasvatust. Esimeses töötoas saadi Pernova loodusmaja külalisõpetajate abil teada õuna geograafiline levik Maal ja õuna ajaloost, tutvuti õunavilja keemilise koostisega (valgud, rasvad, vitamiinid, mineraalained) ja uuriti õunavilja ehitust mikroskoobiga. Teistes töötubades loodi õunateemalisi tekste, ristsõnu ning tehti õunatrükki, liikumismängudes lahendati õunateemalisi keeleülesandeid.

Esimese kooliastme töötubades kaaluti õunu, tutvuti kaaluühikutega, lahendati tähelepanu- ja nuputamisülesandeid, loendati kujundeid, mängiti liikumismänge, kinnistati mõisteid "terve", "pool", "veerand" ja "kolmveerand", loodi õunasalme, valmistati õunakorve ja näpunukke, koostati näidendeid ja mängiti laulumänge.

Järgmine lõimingupäev tuleb kolmanda veerandi viimasel koolipäeval.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles