Sirje Potisepp: Toidupoe tagaruumides käibivad ebaausad võtted

Sirje Potisepp
, Eesti toidutööstuse liidu juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Tarbija ei aima, kuidas tegelikult kujuneb tema kodupoe kaubavalik ja miks ühtäkki ei ole seal enam temale harjumuspäraseks saanud toodet. Loogiline oleks ju arvata, et tootel ei jagunud ostjaid ja seepärast võeti see müügilt. Kuid alati ei ole lood paraku nii.

Konjunktuuriinstituudi mullune uuring näitas, et suur osa Eesti toiduainetööstuse ettevõtetest on puutunud kokku ebaausate kauplemistavadega. Sama on kinnitanud toiduliidu liikmete seas tehtud küsitlus. Kusjuures kaubandusketid käituvad väga erinevalt.

Nii ei ole toidutootjatele võõrad olukorrad, kus kauplusekett ei loobu toote müügist halbade müüginumbrite pärast, vaid muudel põhjustel. Toidutootja avastab end ühtäkki olukorrast, kus kaupmees lubab maksta toote eest vähem kui algul kokku lepitud, seda isegi tagasiulatuvalt. Iga väiksemagi tarnehäire eest trahvitakse tootjat ebaproportsionaalselt suure summaga: kui kaup hilineb 15 minutit, võib pood selle eest trahvi küsida 3000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles