Kadri Simson: Tasuta sõit ei tähenda kehvemaid tingimusi

Kadri Simson
, majandus- ja taristuminister (Keskerakond)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadri Simson.
Kadri Simson. Foto: PP

Riigikogu liige ja eelmine Pärnu maavanem Andres Metsoja on tasuta ühistranspordist rääkides püüdnud panna kaalukausi ühele poolele tasuta sõidu ja teisele asetanud tihedama sõidugraafiku. Justkui oleksid need vastandlikud. Minu hinnangul ei pea see nii olema.

Olen veendunud, et tasuta ühistransporti saab rakendada nii, et sõit muutub küll reisijatele priiks, kuid ühtlasi tihendatakse liine ja seeläbi paraneb teenus ise. Kui vaatame maakonnasiseseid bussiliine, siis pole saladus, et juba nüüd doteerib riik neid üle 20 miljoni euroga. Praegu kogutakse veel piletiraha, mis viimastel aastatel on jäänud suurusjärku 10 miljonit eurot. Piletiraha koguminegi on kulu, mida saab tulevikus vältida.

Valitsus on otsustanud eraldada tasuta ühistranspordi rakenduse soodustamiseks tuleval aastal veel 21 miljonit eurot, mis katab varuga senise piletitulu. Ülejäänud raha saab suunata liinide paremaks muutmiseks ja tihendamiseks. Esmalt peame aga välja selgitama, kus on neid vaja tihedamaks teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles