Tomberg paneb Eesti Meedia võitlema ühise brändi eest

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile asus ASi Eesti Meedia sisu- ja programmidirektorina tööle Hanno Tomberg. See tähendab, et tema alluvusse lähevad kõik Eesti Meedia Eestis tegutsevad üksused: telekanalid, raadiojaamad, ajaleht Postimees, maakonnalehed, uudisteportaalid ja uudisteagentuur BNS.

Tomberg lõpetas 1993. aastal Tartu Ülikooli ajakirjandusosakonna. Ta on töötanud Eesti Päevalehe peatoimetaja, TV3 uudistetoimetuse juhi, Eesti Raadio uudiste- ja sporditoimetuse juhatajana. Aastatel 2007–2014 oli Tomberg Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse liige, vastutades tele- ja raadioprogrammide, uudistetoimetuse ja sporditoimetuse juhtimise eest, aastatel 2014–2016 töötas ta Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhatuse esimehena.

Eesti Meedia juhatuse esimees Sven Nuutmann lausus, et peab Tombergi vaieldamatult üheks tugevamaks tippjuhiks ning meediajuhiks Eestis. «Tema liitumine meie organisatsiooniga on olnud üks minu suurtest eesmärkidest,» sõnas Nuutmann. «Tean, et meie koostöö saab olema laiapõhjaline ja pikaajaline ning Hanno juhtimisel saame veelgi paremini kasutada meediakanalitevahelise koostöö võimalusi.»

Ühe muudatusena kontsernis saab Postimehe peatoimetaja Lauri Hussar enda kanda ka Eesti Meedia uudistejuhi tööülesanded ning talle hakkavad alluma kontserni uudisetootmisüksused. Lisaks jäävad Hussari juhtida ja koordineerida BNSi peatoimetaja Kalev Korv ja Kuku raadio peatoimetaja Hindrek Riikoja, märkis Nuutmann.

Kontserni meelelahutustoimetuse juhiks saab Nele Laev, kes muu hulgas hakkab juhtima nii tele- kui ka raadiojaama Myhits kui ka teisi kontserni meelelahutuspakkumisi, rääkis Nuutmann.

AS Eesti Meedia alustas meediaäri konsolideerimist, mille käigus ühendatakse kõik Eesti Meedia Eestis asuvad meediaettevõtted. Sellega seoses lahkuvad Eesti Meediast ASi Postimees Grupp juhatuse esimees Peep Kala ning ASi Kanal 2 juhatuse esimees Urmas Oru.

INTERVJUU

Eesti Meedia sisu- ja programmidirektor Hanno Tomberg tahab uuel ametikohal panna kontserni väljaanded senisest rohkem koostööd tegema, samas jäävad ajalehed, telekanal ja raadiojaam siiski oma peatoimetaja nägu.

-Asusite tööle Eesti Meedia sisu- ja programmidirektorina, millised on teie tööülesanded?

Minu eesmärk on tagada, et tihedamat koostööd teeksid nii Postimees, maakonnalehed, raadio, telekanalid kui ka online-väljaanded. Näen juba praegu positiivset koostööd maakonnalehtede ja Postimehe vahel, kuid tahaksin, et see jõuaks ka teiste meediaväljaanneteni.

-Mida selle saavutamiseks teha tuleb?

Selleks peab omavahel rohkem rääkima, suhtlema ja võitlema ühise brändi eest, milleks on erinevad väljaanded Eesti Meedia sees.

-Millal on lugejale ja vaatajale esimesed muudatused näha?

Oluline on pidada silmas, et kõiki Eesti meedia kanaleid juhivad praegused peatoimetajad ja selles ei tule ühtegi muutust. Üleöö ei muutu ei ükski kanal ega suund. Peatoimetajad on need, kes kujundavad ajalehe.

-Olete töötanud Eesti Päevalehes ja Äripäevas, nüüd ka Postimehes, mis on nende kolme ajalehe erinevus?

Praegu on veel väga vara väljaannetele hinnanguid anda, sest igaüks neist täidab kindlat rolli Eesti ajakirjandusmaastikul. Postimehe trump on kindlasti see, et ta on suutnud 160 aastat teha hästi loetavat ajalehte ja praegu on tegemist kvaliteetajakirjanduse lipulaevaga.

-Miks otsustasite just Eesti Meediasse tööle tulla?

Paljud mind tundvad inimesed on öelnud, et oli ainult aja küsimus, millal ma tagasi ajakirjanduse juurde tulen. See pakkumine, mille Eesti Meedia tegi, oli minu jaoks põnev ja huvitav ning seetõttu ma selle väljakutse vastu võtsin.

-Kas Eesti Meedia töötajate jaoks muutub ka midagi?

Ajakirjanike jaoks ei muutu mitte midagi. Olulisem on näha enda kõrval ka teisi väljaandeid ja nende vahel rohkem koostööd teha. See, mida ma homme teen, ei muuda kohe mitte midagi. Olulisem on tunda ennast suure organisatsiooni osana.

-Kanal 2 uudistesaadet «Reporter» on nimetatud liiga meelelahutuslikuks, kas saate formaat jääb samaks?

See Ivar Vigla juhitav uudisteformaat on läbi löönud mitmes Euroopa riigis, ka täiesti arvestatavates telekanalites. Kanal 2 teenindab oma sihtgruppi väga hästi ja ma ei saa kuidagi öelda, et tegemist oleks kollase saatega. Kas Kanal 2 uudisteprogrammis on midagi muutumas, on praegu natuke vara öelda. «Reporter» on ennast teleturul õigustanud ja Kanal 2 on seda formaati pikka aega hästi teinud.

-Millised on esimesed muljed Eesti Meediast?

Tunnen hästi paljusid ajakirjanikke juba varasemast ajast ja nagu olen juba öelnud, on mul side Eesti Meediaga varem olnud. 1985. aastal olin praktikal tollases Pärnu Kommunistis, tänases Pärnu Postimehes. Olen ka Kanal 2ga varem koos saateid teinud. Seega on mul suhe Eesti suurima meediakontserniga varasemast olemas.

-Olite EASi juht ja teatavasti on toetus OÜ-le Ermamaa endisel ühe teemana üleval. Kas olete valmis ajakirjanikele sellest avameelselt rääkima?

Tänaseks olen ma andnud kõik vastused EASi nõukogule, avalikkusele ja riigikogu korruptsioonivastasele komisjonile. Mul ei ole hetkel sellele midagi lisada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles