Juhtkiri: Pärnu lennujaama väärtustades

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pärnu Postimees

Eile Vango puhketalus lõppenud Pärnumaa omavalitsuste liidu (POL) arengupäevad päädisid omavalitsusjuhtide kohtumisega Pärnumaalt vast valitud riigikogu liikmetega. Üks teemasid, mis esile kerkis, oli Pärnu lennujaam.

Kohalike lennujaamade omaniku AS Tallinna Lennujaama nõukogu liige Väino Linde tõi hea uudise: 2013. aastal tuleb kõne alla lennuraja pikendamine ja suurema terminali ehitamine, muidugi Euroopa raha toel.

Lindele sekundeerisid Isamaa ja Res Publica Liidu esindaja Annely Akkermann ja sots Marianne Mikko. Mõlemad pidasid lennujaama Pärnule parema ligipääsetavuse tagamise oluliseks tingimuseks. Seega pole Pärnu lennujaama temaatika Pärnumaalt Toompeale valituile võõras ja küllap nad jõudumööda selle eest hea seisavad.

Seda enam, et kui kunagi arvati lennujaama lennuraja renoveerimiseks, terminali laiendamiseks ja seadmete uuendamiseks vaja minevat 500 miljonit krooni, siis vastavalt äsja avalikustatud uuringule võiks lennuraja puhul hakkama saada 100–175 miljoni krooniga (6,39–11,18 miljonit eurot).

Lennuraja renoveerimiseks on esitatud kolm varianti, valik on omaniku ja asjatundjate teha. Ehitusliku projekti koostamise tarvis taotletakse raha Interregist.

Pärast aega, kui tundus, et tumedad pilved Pärnu lennujaama saatuse kohalt ei lahkugi, on näha harva esinevat koostööd kohalike ja pealinlaste vahel. Eks öelnud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partski Pärnu Postimehes, et andis Tallinna lennujaamale korralduse teha huvitatud pooltega Pärnus koostööd.

POLi tellitud uuring on selge märk kohalikust initsiatiivist ja soovist, et Pärnu lennujaam arendataks rahvusvaheliseks ja jätkusuutlikuks lennukeskuseks.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles