Toomas Kivimägi: Via Baltica on inimeste elu ja tervise küsimus

Toomas Kivimägi
, riigikogu majanduskomisjoni esimees (Reformierakond)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Kivimägi.
Toomas Kivimägi. Foto: PP

Koalitsioonid vahetuvad, ent Via Baltica jääb. Jäävad muredki, kuni need pole lahendust leidnud. Kui alustasin oma tegevteenistust riigikogus, Tallinna–Pärnu tee neljarealiseks ehitamisest asjaomastes ringkondades ei räägitud.

Selleks ajaks, kui Kristen Michal kohvreid pakkis, oli ta pannud lauale kavandi läbimurdeks teedeehituses nii Tallinna–Pärnu, Tallinna–Tartu kui Tallinna–Narva maantee kohta, kusjuures suures osas 2+2 maanteena. Möönan, et see oli kavand, kuid palju rohkem kui idee, kuna katteallikategi peale oli mõeldud (ennekõike riigiettevõtete müük). Seejärel – ent mitte seetõttu – vahetus valitsus. Aga Kadri Simsonilegi tundub Via Baltica meeldivat. Tema algsest ideest 2+1 on saanud kiiresti veendumus 2+2. Mis on igati kiitust väärt. Seda enam, et tegu pole emotsiooni, vaid see veendumus on põhistatud numbrite ja argumentidega.

Kuivõrd nii eelmise kui praeguse valitsuskoalitsiooni õnnistuse on saanud Kose–Mäo lõigu ehitamine 2+2 maanteeks, on igati paslik kõrvutada seda olukorraga Tallinna–Pärnu maantee lõikudel Pärnu-Jaagupist Pärnu linnapiirini ja Pärnu piirist Uulu-Valga ristmikuni (tekstis edaspidi nimetatud Pärnu-Jaagupi–Uulu). Lõikude kogupikkus on 30 kilomeetrit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles