Raeküla kooli õpilased käisid Erasmus+ programmi raames Prantsusmaal

, arendusjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu Raeküla kooli 8. klassi õpilased osalesid 27. märtsist 1. aprillini Erasmus+ programmi projekti "Youth and Healthy Habits" raames Lääne-Prantsusmaal Lorient`is õpilasvahetuses.

"Youth and Healthy Habits" on kolmeaastane strateegilise koostöö projekt, mis on mõeldud 14–17aastaste tervislike käitumisharjumuste kujundamiseks. Projektis osaleb neli partnerkooli: Lycée Saint-Louis Lorient`ist Prantsusmaalt, Ricarda-Huch-Schule Kielist Saksamaalt, Budakeszi Nagy Sándor József Grammar School Budakeszist Ungarist ja Raeküla kool Eestist.

Koordinaator on Lycée Saint-Louis` kooli majandusõpetaja Christiane Lucas Le Pogam. Igal õppeaastal on kaks õpilasvahetust, kus noored külastavad partnerriikide koole ja osalevad nädala vältel projekti eesmärkide täitmist toetavates tegevustes.

Eelmise nädala õpilasvahetusel osalesid Raeküla koolist kuus 8.b klassi õpilast: Berit Merirand, Elina Olde, Piibe Lohuaru, Ville Kristjan Vool, Teven Palmsaar ja Alexandr Kadetov. Saatjatena läksid kaasa direktor Liilia Oberg ja arendusjuht Marjaliisa Umb, kes on ühtlasi Eesti koordinaatorid.

Õpilasvahetuse tegevused olid planeeritud esmaspäevast reedeni. Iga päev tehti tööd hommikul kaheksast õhtul viie–kuueni.

Lorienti õpilasvahetuse peaeesmärk oli luua temaatiline lauamäng. Õpilased jagati kuueks rühmaks: igasse gruppi kuulus kaks prantslast ja sakslast, üks eestlane ja ungarlane. Rühmadel tuli luua lauamäng, mis puudutas niisuguseid alateemasid nagu tervislikud ja ebatervislikud tooted, tervislik toitumine, aktiivne liikumine, biorütm. Peale küsimuste kasutasid nad liikumiskaarte, mis sundisid õpilasi vahepeal püsti tõusma ja harjutusi tegema. Samuti pidid õpilased ise välja mõtlema mängureeglid. Viimasel päeval mängisid kõik grupid üksteise lauamänge ja andsid neile hinnangu – sellest kujunes üldtulemus.

Eelnimetatu kõrval tehti nädala jooksul muudki põnevat: meie õpilased õpetasid ülejäänutele Mikk Saare lugu "Me armastame Eestit", külastati squash`iklubi, kus peeti omavaheline turniir, avastati Lorient`i linna fotojahiga. Käidi allveelaevas-muuseumis ja teise maailmasõja ajal ehitatud ja veel mõni aasta tagasi toiminud allveelaevabaasis. Veel osaleti töötubades, kus õpilased said näidelda situatsioonimängudes ja proovida prille, mida ette pannes muutusid nägemine ja taju selliseks, justkui oleks kaheksa alkohoolset jooki ära joonud. Kolmapäeval sõideti bussiga Vannes`i. See linn asutati 2000 aastat tagasi Morbihani lahe kaldal. Vanalinna ekskursiooni tegid Prantsusmaa kooli õpilased, kes rääkisid linna ajaloost ja tutvustasid vaatamisväärsusi. Seejärel suunduti vaatama Carnaci menhire`i ehk hiiglaslikke piklikke hiidrahne, mis seisavad kilomeetripikkustes sirgetes rivides ja mille kunagise kasutuse eesmärgi üle arutatakse tänapäevani. Pärast seda veedeti aega Quiberoni linnas. Suur au oli osaleda Lorient`i aselinnapea vastuvõtul linnavalitsuses. Ta rääkis, kui olulised on rahvusvahelised projektid ja koostöö ning millist mõju need avaldavad.

Kuigi nädal oli pikk ja tihe, andsid meie õpilased positiivset tagasisidet. Õpilased tõid välja neile olulised aspektid: kuna projekti töökeel on inglise keel, paranes nende suhtlusoskus, nad õppisid tundma muid kultuure, said teadlikumaks Prantsusmaa haridussüsteemist ja tegid rahvusvahelistes gruppides meeskonnatööd. Paljudele oli see esimene kord lauamäng luua.

Sellel õppeaastal jõuab projekt, mis algas 2014. aastal, lõpusirgele. Jäänud on veel viimane kohtumine Kielis 23.–29. aprillil, koordinaatorite kohtumine ja lõpparuande kirjutamine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles