Juhtkiri: Ratturid püüavad kevadet

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Saabuva kevade kindel tundemärk on jalgratturite ilmumine linnapilti. Mis saabki selle vastu olla, kui talve möödudes vahetatakse autorool rattalenkstangide vastu või kõndimise asemel eelistatakse jalgrattasõitu.

Pärnu on oma mõõtmetelt (mõistagi enne sügisest ühinemist) paraja suurusega linn, mida hea ilmaga jälgida rattasadulast. Kui autojuhti varitsevad tipptunnil järjekorrad fooride all, siis ratturitel on kergliiklus- ja kõnniteedel ikkagi roheline tuli.

Homme avavad jalgrattasõidu huvilised ühispedaalimisega taas hooaja. Ilmselt on siin vaja vaid veidi ärgitust, et kaaslinlased ühineksid Euroopa linnade projektiga, mil jalgratturid mai jooksul kilomeetreid koguvad.

Kindlasti on tarvis Pärnu jalgrattasõidu-uuringut, et täpsemalt kaardistada ratturite liikumisteid, mida uute kergliiklusteede ehitamisel arvestada.

Viisaka liiklemise korral jätkub Pärnu tänavatel ruumi nii jalakäijatele, jalgratturitele kui autojuhtidele.

Tõenäoliselt toob lähiaeg jalgratturitele häid uudiseid. Ehitama hakatakse uut bussijaamahoonet, kus on rattasõitjatega arvestatud. Teatud tehnohooldusega rattaparkla oleks seal ilmselgelt abiks. Rääkimata võimalusest pakkida oma ratas bussiga transportimiseks kokku just nii, nagu bussifirma nõuab.

Kaugemas tulevikus peaks bussijaamast saama rendirattaga vändata raudteejaama ja vastupidi.

Jalgratturite lisandumine liikluspilti sunnib kaasliiklejaid valvsusele. Vastastikune lugupidamine liikluses aitab ära hoida õnnetusi. Kui linnaruumis on sõlmitud teatud kokkulepped kergliikluses, peaksid need pidama. Näiteks Kesklinna silla kitsukestel kõnniteedel. Isegi liiklusmärkidega on reguleeritud, et merepoolsel kõnniteel on eesõigus jalgratturitel ja jõepoolsel jalakäijatel. Tegelikkuses ei jälgi ratturid ega jalakäijad, kummal sillapoolel nad parasjagu liiklevad.

Soe hooaeg toob rahva Rüütli tänavale. Algul oli linnavõimul hea mõte, et ohutuse huvides tuleks sel tänaval lükata jalgratast käekõrval. Ratturite lubamine jalameeste vahele nõeluma polnud kõige parem plaan, sest mine tea, millal mõni uljas rattur-lendur aeglasema liiklejaga kokku põrkab.

Viisaka liiklemise korral jätkub Pärnu tänavatel ruumi nii jalakäijatele, jalgratturitele kui autojuhtidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles