Via Baltical algas suur teeremont

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna–Pärnu maanteel üheksa kilomeetri pikkusel Ääsmäe–Kohatu lõigul alustati asfalti freesimisega. Foto on illustreeriv.
Tallinna–Pärnu maanteel üheksa kilomeetri pikkusel Ääsmäe–Kohatu lõigul alustati asfalti freesimisega. Foto on illustreeriv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Tallinna–Pärnu maanteel üheksa kilomeetri pikkusel Ääsmäe–Kohatu lõigul algas täna teeremont, mistõttu Pärnu ja Tallinna vahet sõitjail tasub sihtkohta jõudmiseks varuda lisaaega või valida alternatiivne marsruut.

Ääsmäe ja Kohatu vahel laiendatakse seni 1+1 sõiduradadega maantee 2+1 teeks. Täna algasid sel lõigul  freesimistööd ja seepärast on seal kiirus piiratud 50 kilomeetrini tunnis.

Maanteeamet palub liiklejatel võimalusel valida sihtkohta jõudmiseks teine marsruut.

Rajatakse uued juurdepääsu- ja hooldusteed ja tagasipöördekohad, tagamaks kohaliku liikluse ühendus olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääs teeäärsetele kinnistutele.

Samuti ehitatakse Kohatu lähedale 50–65 meetri laiune kahest teraskaarest ökodukt, et metsloomad saaksid maantee ohutult ületada. Kogu teelõik ääristatakse ulukitaraga, et takistada loomade pääsu maanteele.

Esmalt freesitaksegi teekatet ökodukti piirkonnas, kus purustatakse teekate täislaiuses ja liiklus suunatakse ajutisele möödasõiduteele. Pärast freesimistöid alustatakse samas piirkonnas süvendi kaevamist. Uus maantee jääb olemasolevast umbes kolm meetrit sügavamale.

Ökodukti piirkonna järel jätkub vana asfaltkatte purustamine kilomeetritel 31–34,7 nii, et allesjäävale osale mahuksid mõlemad sõidurajad, aga samal ajal oleks võimalik alustada uue tee ehitamist.

Ehitustööd on kavas lõpetada sügisel.

Objekti projekteeris Tinter-Projekt OÜ. Ehitab Nordecon AS ja omanikujärelevalvet teeb objektil Sweco EST OÜ. Tööde maksumus on 13 miljonit eurot, millest 85 protsenti kaasrahastab Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.

Pärnumaale jääval Via Baltica lõigul käib tänavu mahukas tee-ehitus Sauga vallas Nurme–Jänesselja lõigul, kus töid tehakse 2,5 kilomeetri pikkusel lõigul, kuhu rajatakse 2+1 möödasõidualaga tee, ehitatakse Nurmeveski sild ja remonditakse Nurme sild.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles