Muuseumihiir kohtus Avastajapõrnika ja lastega

, Pärnu Mai lasteaia õpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Mai lasteaia lapsed Pärnu muuseumis.
Pärnu Mai lasteaia lapsed Pärnu muuseumis. Foto: Erakogu

Juba neljandat korda astus Pärnu Mai lasteaia neljas rühm Pärnu muuseumi uksest sisse. Nad võttis vastu tuttav muuseumipedagoog Tiit Kask, kes jutustanud lastele palju põnevat.

Kui kogu rühm koos õpetaja "mõõduteadlasega" oli klaaspõrandaga näituseruumi kogunenud, lendas sinna Avastajapõrnikas. Rõõm oli suur, sest kõik olid seda kohtumist oodanud. Põrnikas oli olnud laste mänguline abistaja kogu õppetsükli vältel. Laste sõber palus luba nendega ühineda, et koos midagi uut avastada. Liiguti tuttavasse kiviajasaali, kust kõik muuseumikülastused seni olid alguse saanud.

Oh seda üllatust! Seal istus kauaoodatud tegelane Muuseumihiir, kelle sünnile laste joonistused olid kaasa aidanud. Lapsed said muuseumipedagoogi abil hiirekesele ja põrnikale näidata oma teadmisi vanaaja mõõtühikute kohta.

Edasi liikusid lapsed mööda ajamasina treppe mõõdukeskusesse, kus oodati laste abi ruumi kordaseadmisel. Selleks tuli kasutada kõiki teemal „Avasta mõõdud“ õpitud tarkusi.

Mõõduteadlane määras töörühmadele kaptenid, kes loosi alusel said kätte lahendamist vajavad mõõtmisülesanded. Seejärel valis iga kapten endale meeskonna. Kõikidele gruppidele ülesanneteks mõeldud vahendid ja inventar olid ruumi sobivalt paigutatud.

Kokku oli neli ülesannet. Ühel meeskonnal tuli mõõta, kui mitu tooli mahub laua äärde. Teine rühm pidi mõõtmise abil määrama, missugune toolivirn on lauaga ühekõrgune. Kolmas pidi leidma lauale sobiva suurusega liniku ja neljas pidid otsustama, kummast uksest saab välja viia suure laua, kui selgub, et seda pole saali tarvis.

Väikesed mõõduteadlased valisid koos vajaminevad mõõtmisvahendid ja asusid ülesandeid lahendama. Avastajapõrnikas tiirutas kõikide rühmade juures: uuris ja vajaduse korral aitas.

Kui kõik olid tööga valmis, tehti kokkuvõtted. Kaptenid lugesid kordamööda ette neile antud ürikule trükitud ülesande, tutvustasid valitud mõõtmisvahendit, teatasid ennustused ja tegeliku mõõtmistulemuse. Niikaua kui õpetajad lauale meeneid ja tunnistusi paigutasid, õpetas Avastajapõrnikas lastele selgeks toreda laulumängu vanadest mõõtühikutest.

Lapsed olid mõõduteadlase tunnistuse välja teeninud. Nad oskasid teha koostööd, kasutada mõõtmisvahendeid ja tulemusi selgitada. Iga laps sai selle kinnituseks väikese teadlase tunnistuse, šokolaadimedali ja valida meelepärast värvi liblikapaari. Meie kinkisime muuseumipedagoog Tiidule tänukirja hea koostöö eest suunatud uurimusliku õppe rakendamisel Pärnu muuseumis.

Põnev muuseumipäev lõppes näitusesaalis huvitava liblikanäituse ja insektaariumi uurimisega. "Nii tore ja vahva päev," ütlesid lapsed, kui oli aeg hüvasti jätta. Lapsi saatma tulnud Muuseumihiirele anti lubadus peagi tagasi tulla.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles