Silvia Paluoja: Rail Baltic nagu kuum kartul (1)

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silvia Paluoja.
Silvia Paluoja. Foto: PP

Kuuma kartulit ei saa kaua käes hoida, seda tuleb jahutamiseks veeretada ühest käest teise ja vahepeal peale puhuda. Samasugune kuuma kartuli efekt tekib, jälgides meedias tuleviku kiirraudtee Rail Balticu teemaesitust arusaamani, et selle “rööbastest kaardimaja” vastaste usaldusväärsust õõnestab koostöö venemeelsete propagandistidega.

Olen istunud kümnetel aruteludel, kus asjaomased isikud on tuimale maarahvale paatoslikult rääkinud, kui tähtis ja vajalik on kiire ühendus Euroopaga, ja pareerinud otseküsimused ümbernurgavastustega. Ma ei taha olla nende asemel, kes on “joonistatud” teekoridori alla põlvkondade päranduse, oma koduga. Nende inimeste stressi ega uneta öid ei hüvita keegi ja kui asi untsu läheb, laiutavad poliitikud käsi ja vastutus hajub nagu hommikune udu.

Ühest teledebatist jäi kõrvu, et kiirraudtee Eesti osa ehitamine algab Iklast. Läti piiri äärest Pärnu jaamani tuleb 63 kilomeetrit. Selgust majja aitas tuua Rail Balticu koordinaator Kristjan Kaunissaare, kes kinnitas, et eelprojekteerimisega on alustatud Pärnumaalt, kuid põhikoridori suhtes ei ole veel selliseid kokkuleppeid. Alustatud on Balti riikide tuleviku nimel lennujaama trammiliinist ja järjekorras ootavad Ülemiste ja Pärnu terminal.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles