Edelaraudtee on valmis Pärnu–Lelle lõigu remonti ise rahastama

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lelle-Pärnu raudtee
Lelle-Pärnu raudtee Foto: Edelaraudtee

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS on valmis leidma ise 17 miljonit eurot, et teha ära Lelle–Pärnu raudtee kapitaalremont. Ettevõte ootab, et riik garanteerib selle tarvis kümneaastase lepingu.

Raudteefirma teatas, et kui kõnealust lõiku remontima ei hakata, võib samamoodi kui Haapsaluga katkeda rongiühendus Pärnuga.

Valitsuse idee jätta Lelle–Pärnu raudteelõigu remont rahastamata läheb Edelaraudtee Infrastruktuuri juhi Rain Kaarjase väitel vastuollu kõigi seniste ja pikaaegsete raudtee arengukavadega ja jätab Pärnu vähemalt kümneks aastaks raudteeühenduseta. Samal ajal kui vajalik 17 miljoni eurone rahapaigutus tooks võrreldes mis tahes muu taristuinvesteeringuga rohkem kasu.

"Et tagada silmanähtavat majanduslikku kasu toova Lelle–Pärnu lõigu jätkusuutlikkus, oleme valmis leidma ise raha remondi tegemiseks, kui riik garanteerib lõigu suhtes kümneaastase lepingu," ütles Kaarjas.

Ettevõtte juht kinnitas: "Lelle–Pärnu lõigu kordategemisest võidavad otseselt vähemalt kolme maakonna – Harju-, Rapla- ja Pärnumaa inimesed, kes saavad kasutada mugavaid ja kiireid ronge. Seega on 17 miljonit eurot kasutegurit arvestades üsna väike summa võrreldes ükskõik millise muu transpordiinvesteeringuga."

Kaarjase hinnangul annab Lelle–Pärnu raudtee tuntavat kokkuhoidu Rail Balticu ehitamiselgi, kuna raudteed pidi saab ehitusmaterjali kohale tuua.

"Peale selle, et raudtee on Rail Balticu ehitusmaterjali transpordiks miljoneid eurosid odavam maanteetranspordist, säästab see niigi üle koormatud Via Balticat, sest materjali ei pea kümnete maanteed ummistavate aeglaste veoautodega tooma hakkama," selgitas Kaarjas. "Transpordispetsialistid ja ministeeriumi ametnikud on Lelle–Pärnu remondi heaks kiitnud, loodetavasti kuulab valitsus eksperte ja teeb rahastuse suhtes õige otsuse."

Kui praegu sõidab rong Tallinnast Pärnu kahe tunni ja 20 minutiga, siis pärast Lelle–Pärnu 69,5 kilomeetri pikkuse raudteelõigu remonti annaks sama vahemaa läbida tunni ja 25 minutiga.

"Probleem ei seisne ainult sõitjate mugavuses, vaid kas järgmise kümne aasta jooksul saab Tallinnast Pärnu rongiga. Kui seda investeeringut ei tehta, tuleb 2019. aasta algusest kiirust langetada, see tähendaks lõigu kinnipanekut ja Pärnu rongiühenduse lõppu," lausus Kaarjas. "Remondi korral võiksime aga sama maa läbida alla poolteise tunniga juba kahe aasta pärast."

Kaarjas jätkas: "Haapsalu linna sõitis viimane rong 1995. aastal ega ole välistatud, et Pärnu linna sõidab viimane rong aastal 2019. Haapsalu puhul on näha, kui raske ja kulukas on uuesti rongiühendust taastada ja kui jõuliselt kohalikud elanikud seada vajavad ja soovivad. Kohalike nõudlust raudteeliikluse järele nägime viimati Türi–Viljandi lõigu remondi järel 2012. aastal – rongid on nüüd inimesi täis ja liin üks populaarsemaid."

Rongide 120kilomeetrise tunnikiiruse tagamiseks vajab Lelle–Pärnu raudtee kapitaalremonti, et vahetada välja kehvas seisus ballastkillustik, puitliiprid ja paigaldada ajakohased pikirööpad, mis vähendavad müra ja vibratsiooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles