Aino Siebert: Hiinlased trügivad juveelide maailmaturule

Aino Siebert
, veebilehe Das Baltikum-Blatt toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aino Siebert.
Aino Siebert. Foto: PP

Maailma suurim luksuskellade ja -juveelide mess Baselworld tähistas tänavu oma 100. aastapäeva. Messi avapäeval sõudsid Šveitsi-Prantsuse-Saksa piiril asuva Baseli kohal tumedad pilved, mis demonstreerisid juubilari meeleolu.

 Prisked aastad on möödas. Igal aastal peavad Baselwordi juhid eesotsas Sylvie Ritteriga nentima, et luksuskaubale on üha raskem ostjaid leida. Möödunud aastal müüsid šveitslased luksuskelli 19,4 miljardi frangi (18,1 miljardi euro) eest. Kümneprotsendine kahjum on selliste summade puhul katastroof.

Kui varem käisid kõrge kvaliteedi poolest tuntud trendikaid luksustooteid Euroopa metropolides ostmas turistid Venemaalt ja Hiinast, siis hirmust terrorirünnakute ees on nende arv vähenenud. Venelasi pidurdavad lääne sanktsioonid ja kodune majanduskriis, hiinlasi jälle kõrged tollimaksud ja korruptsioonivastase ameti valvas pilk. Teada pole seegi, mis suunas areneb kõikidele juveelitootjatele tähtis USA turg. Kuid Baselis juveele tutvustanud ettevõtjatest ei soovinud veel keegi kriisist rääkida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles