Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Juhtkiri: 23 aastat hiljem

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Pärnu Postimees. | FOTO: PP

Pärast Eesti taasiseseisvumist oli Soome laevakompanii Kristina Cruises esimene, mis söandas kompida reisilaevanduse võimalusi Pärnus.

Peaaegu täpselt 23 aastat tagasi, 15. juulil 1994 kell kaheksa hommikul sildus kesklinna kai ääres soomlaste reisilaev Kristina Brahe. Esimesena astus laevalt maale Joukko Ahtiainen. Kokku tõi 57 meetri pikkune ristluslaev Pärnusse 102 reisijat, kellele turismifirma Reiser korraldas kahetunnise linnaekskursiooni, millele järgnes teine kaks tundi vaba aega ja keskpäeval algas tagasitee Kotkasse. Laevareis kestis kokku neli päeva, millest üks veedeti Hiiumaal.

Laeval oli 64 kajutit ja 188 voodikohta, restoran, tantsubaar, kaks kabinetti ja tax-free-kauplus. Sõltuvalt mugavusastmest maksis kajutikoht 690–1800 Soome marka (115–300 eurot).

Paraku ei selgu tollasest ajakirjandusest, kas midagi läks viltu või mis põhjusel ei saanud lustilaevaühendusest Soome ja Pärnu vahel asja. Või oli tegemist uitmõttega, millele pikka iga polnudki kavandatud.

Pärnu jõudmine ristluslaevanduse kaardile võiks mõjuda virgutava müksuna meie ettevõtlusele.

Eile hommikul enam-vähem samal ajal kui 23 aastat ja kaks päeva tagasi peatus kesklinna uue kai ääres ristluslaev Serenissima. Reisiliste ja korraldajate järelkaja ilmselt alles jõuab meieni, kuid kindlasti on õigus AS Pärnu Sadama nõukogu liikmel ja AS Transcomi tegevjuhil Kaspar Kokal, kes ütles laupäevases Pärnu Postimehes, et Serenissima külaskäik on rohkemat kui küsimus, kas kai sai õigel ajal valmis. Kahju muidugi, et nädalavahetuse suurepärane suveilm oli eilseks asendunud Pärnu tavalise suveilmaga.

Pärnu jõudmine ristluslaevanduse kaardile võiks mõjuda virgutava müksuna meie ettevõtlusele. Pärnu reisilaevanduse potentsiaali meenutab sadamas kunagine valge reisijatehoone.

Palju ristluslaevu ei hakka siia tõesti kunagi saabuma, aga hakatuseks oleks asi seegi, kui neid tuleks suve jooksul 10–20. Peale ujuvate kõrghotellide ristleb merel meie keerulistesse oludesse sobivamaidki laevu.

Tagasi üles