Kakskeelsed lapsed rikastavad looduskoolis sõnavara

Karoliine Aus
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Projektis osalevad noored Tori Põrgut külastamas.
Projektis osalevad noored Tori Põrgut külastamas. Foto: Erakogu

Kodus üht ja koolis teist keelt rääkivatel noortel võib tekkida raskusi nii ajaloos, loodusainetes kui kohustuslikku kirjandust lugedes. Ainult eesti keelt kõnelejatelgi jääb sõnavara vahel kasinaks. Probleemi lahendamiseks kirjutas Maie Itse projekti "Avastame Eestimaad".

Esmaspäevast laupäevani külastavad nii kakskeelsete kui ainult eesti keelt rääkivate perede lapsed Eesti eri paiku. Retke eesmärk on tihendada noortevahelist suhtlust ja täiendada sõnavara ehedas keskkonnas tegevuse käigus. Ülesannete täitmisel peavad lapsed ise leidma seoseid, kuidas lõimida õpikuteadmisi reaalse eluga.

"Olles ise pikka aega koolis töötanud, olen märganud, et viiendas-kuuendas klassis läheb kodus teist keelt kõnelevatel noortel teemast arusaamisega väga raskeks. Nad õpivad läbi pisarate," tõdes Itse, kes on MTÜ Lahemaa Looduskooli juhatuse liige.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles