Roolis rääkides peavad käed vabad olema

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tele2 Pärnu esinduse klienditeenindaja Jelena Trifonova ütles, et enamasti soovivad inimesed soetada autosõidul mobiiliga kõnelemiseks kõrva pistetavat seadet, millel poleks juhet taga.
Tele2 Pärnu esinduse klienditeenindaja Jelena Trifonova ütles, et enamasti soovivad inimesed soetada autosõidul mobiiliga kõnelemiseks kõrva pistetavat seadet, millel poleks juhet taga. Foto: Ants Liigus

Kahe nädala pärast ei tohi autot roolides mobiili enam isegi käes hoida, nii sunnib uus liiklusseadus kiikama käed vabaks jätvate süsteemide poole.

Tele2 Pärnu esinduse klienditeenindaja Jelena Trifonova ütles, et inimeste huvi käed vabaks jätvate seadmete vastu on viimasel ajal küll kõvasti tõusnud, kuid teadmised nende võimalustest veel kesised.

Juhtmega või ilma

Mõni kutsub neid seadmeid vanast harjumusest handsfree’ks (ingl k vabakäeseade), aga kõrvuti sellega on kasutusel käed-vabad-süsteem (KVS) ja peamikrofon.

Need võimaldavad kliendil teha kõnesid mobiiltelefoni kõrva äärde tõstmata. Seadmel on nupp, millele vajutades saab sissetuleva kõne vastu võtta ja ise rääkima hakata.

Laias laastus võib KVSid jagada kaheks: juhtmega ja juhtmeta. Mõlemal on oma plussid ja miinused.

Tele2 tootearendaja Oliver Ojamaa selgitas, et juhtmevaba seadet on mugavam kasutada, sest on hõlpsalt kõrva külge kinnitatav ja mobiiliga ühendavaid juhtmeid pole vaja.

Siiski tasub arvestada, et juhtmevabad seadmed toimivad akutoitel ja seetõttu tuleb neid aeg-ajalt laadida, enamasti pärast nelja–viit tundi rääkimist. Üldjuhul on juhtmevabad seadmed kallimad.

Juhtmega seadme puhul pole aku tühjenemise pärast vaja muret tunda ja sama juhet annab soovi korral kasutada telefoni raadio antennina. “Selline seade on sageli juba telefoniga kaasas,” lisas Ojamaa.

Uuematel ja kallimatel autodel on KVS juba salongi integreeritud. Mikrofon on sellisel juhul paigaldatud keskkonsooli kohale ja heli kuuleb auto kõlaritest. Säärast lahendust on autosse võimalik paigaldada lisavarustusena.

Uurige lisavõimalusi

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski soovitas autojuhtidel KVSi ostma minnes kõigepealt mõelda, kas tahetakse seadet, mis käib kõrva külge, või sellist, mille saab paigutada auto armatuurlauale.

“Kõrva külge käivate seadmete hinnad algavad 20st ning armatuurile kinnituvate seadmete hinnad 50 eurost,” sõnas Raiski. “Peale kasutusviisi sõltuvad hinnad seadme kaalust, aku kestvusest, väljanägemisest ja materjalidest.”

“Kõige kallimate mudelite aku peab kauem vastu, neis on mürasummuti, samuti võimaldavad need endaga ühildada mitut seadet, näiteks mitut mobiili või arvuti, et skype’ida,” iseloomustas Ojamaa.

Ehkki tavaliselt on igal seadmel nupp, millele vajutades kõne vastu võetakse, lubab osa telefone kõnele automaatselt vastata.

“Kõik uuemad mobiiltelefonid pakuvad tavaliselt ka häälvalimist, mis samuti soosib juhtimisele keskendumist,” rääkis Ojamaa. “Kuna seadmed pakuvad eri võimalusi, soovitaks enne kasutamist kindlasti tutvuda kasutusjuhendiga, et seade enda kasuks õigesti ja maksimaalselt tööle panna.”

KVSi võib osta kingituseks, teadmata, milline mobiil kingisaajal on, sest telefoni ja KVSi mark ei pea olema samad: telefon ei tee seadmel vahet.

Küll tuleb juhtmevaba lahenduse puhul teada, kas mobiilis on bluetooth (uuemates telefonides on).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles