Loata liiklusse? Aga palun!

Enn Hallik
, sporditoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

1. juulist kehtima hakkava liiklusseaduse § 94 (2) järgi võib AM-kategooria mootorsõidukit juhtida ka isik, kellel on mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigus või piiratud juhtimisõigus.

AM-kategooria mootorsõiduki või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari, samuti 2013. aasta ni neilt, kes seaduse jõustumisel olid 16–17aastased.

AM-kategooria mootorsõiduk on roller või mopeed (ka neljarattaline väikeautoga sarnanev), mille mootori kubatuur pole üle 49 kuupsentimeetri ja valmistajatehase näidatud maksimumkiirus üle 45 kilomeetri tunnis.

Küsitavust tekitab täiskasvanute lubamine ilma igasuguste dokumentideta liikluskeerisesse nii endale kui kaasliiklejatele teoreetiliselt üsna ohtlike kaherattaliste ja autole lähenevate neljarattaliste mootorsõidukite roolis.

Neil ei pruugi olla mingi muu mootorsõiduki juhtimisõigust, nad ei pruugi midagi teada liikluseeskirja vanast ega uuest redaktsioonist, nad võivad olla 100 aastat vanad, pimedad või vaimse puudega, ent neil ei keela gaasi andmast miski.

Kuidas sellest aru saada, palusime kommenteerida Eesti autokoolide liidu juhatuse esimehel Enn Saardil.

“Praegu, enne uue liiklusseaduse jõustumist võivad kõik rollerijuhid loata sõita. Tunnistan, et uues määruses on lünki, aga 1. juulist on tagatud, et loata põlvkonda enam peale ei tule ja kuigi rollereid, ka neljarattalisi, ilmub tänavatele järjest enam, jääb see juhiloata seltskond järjest väiksemaks,” rääkis Saard.

“Kadunud Hellat Rumvolt toonitas, et pole mõtet metsateel sääreväristajaga posti järele põristavaid taate autokooli sundida, ja selles osas olen ma nõus, et väga kategooriliseks poleks mõtet minna. Aga probleem ja lünk muidugi on,” lisas Saard.

Saard tõi välja hoopis teise põneva nüansi. Nimelt pole ühestki seadusepügalast lugeda, nagu oleks keegi mootorsõidukijuhtidest vabastatud tervisetõendi nõudest. Järelikult: liikluseeskirjast ei pea teadma tuhkagi, aga silmad, tasakaal ja psüühika peavad olema korras. Kuid mismoodi peaks seda tõendit rollerijuhilt küsima?

“Kui juhiluba ei ole ega peagi olema, seega isik liiklusregistris ei figureeri, ja tervisetõendit nagunii kaasas kandma ei pea, siis mismoodi peaks rollerijuhi peatanud politseinik tervisetõendi olemasolu kontrollida saama?” küsib Saard.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles