Tööd alustas lasteabitelefon

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uuest aastast käivitus üle-eestiline lasteabitelefon 116 111, mis võimaldab kõigil teatada abivajavast lapsest ning pakub lastele ja täiskasvanutele tarvilikku infot ja vajadusel esmast kriisinõustamist.



“On väga oluline, et kõik, kes märkavad hädasolevaid lapsi, neist kindlasti teada annaksid. Ükski laps ei peaks kannatama alanduse, hooletussejätmise, vägivalla või kuritarvitamise tõttu,” ütles sotsiaalminister Maret Maripuu.



Telefon on mõeldud eelkõige lastele, et nad saaksid küsida abi ja nõu, kui nad ei julge oma vanematelt või teistelt täiskasvanutelt küsida või kui nood ei oska vastata.



Küsida võib lastega seotud seaduste, asutuste ning muude teemade kohta.



Maripuu arvates ei ole ohtu sattunud lapsest teatamine pealekaebamine.



„Sellises olukorras ei saa lähtuda iganenud hoiakutest, et „las iga pere peseb oma musta pesu ise” või „pole minu asi teiste asjades torkida”. Teatamine on hädavajalik, et võimalikult varakult saaks peredele nõu ja abi pakkuda ning lapsi säästa,” märkis minister.



Telefon 116 111 töötab ööpäev ringi. Teenus on tasuta nii fikseeritud kui mobiilsidevõrkudest helistajaile. Kõnedele vastatakse nii eesti, vene kui inglise keeles. Samuti on avatud veebileht www.lasteabi.ee.



Riiklikud lasteabitelefonid on kas juba käivitatud või plaanis käivitada paljudes Euroopa Liidu riikides. 2006. aasta lõpus kiitis ELi riikide esindajatest koosnev sidekomitee heaks eelnõu, mis reserveeris kombinatsiooniga 116 algavad telefoninumbrid sotsiaalse sisuga teenustele.



Otsustati, et igal pool Euroopas on number 116 111 lasteabitelefon.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles