Õpilasesinduste juhid arutlesid kooli ja osaluse üle

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osaluskohvik tõi Nooruse majja ligi 60 noort ja nendega töötavat spetsialisti.
Osaluskohvik tõi Nooruse majja ligi 60 noort ja nendega töötavat spetsialisti. Foto: Grete Viljaste

Detsembris toimus Nooruse majas Pärnu linna ja maakonna õpilasesinduste presidentide ja asepresidentide koolitus „Noored, kool ja osalus“.



Pärnumaal kasutati esimest korda osaluskohviku meetodit, koolituspäeva teisel poolel tulid aktiivsete noortega mõtteid vahetama maakonna ja linna koolijuhidki.

Koolituse ja kohviku eesmärk oli otsida vastuseid mitmesugustele õpilaste osalust puudutavatele küsimustele. Koos arutati, kuidas kool toetab noorte aktiivset osavõttu ühiskonnaelust ja kuidas arendada kool kohaks, kus õpitakse kaasa rääkima, arvamust avaldama.



Koolitaja Diana Tamm on Eesti noorteühenduste liidu projekti “Osalusmetroo” projektijuht. Tamm on viimased kümme aastat olnud seotud noorsootööga nii kohalikul, üleriigilisel kui rahvusvahelisel tasandil.



Tamme tegevus sai alguse kirikunoori liitva ühenduse “Vabadus: noorte liikumine” rajamisega ning see on viimase nelja aasta jooksul jätkunud Eesti noorteühenduste liidus (ENL). 2005.-2006. aastal oli Tamm ENLi juhatuse liige välissuhete valdkonnas, hiljem eri projektide koordinaator. Aastail 2007-2008 oli ta Euroopa noortefoorumi noorsootöö arendamise töögrupi liige.



Noortel on võimalused


Nooruse majja kogunes ligikaudu 60 õpilasesinduste presidenti ja asepresidenti nii Pärnu linnast kui maakonnast. Värsketest ideedest tulvil aktiivsed noored said omavahel tuttavamaks toredate mängude kaudu, mida juhtis ENLi noortepoliitika spetsialist Martti Martinson.



Koolituse sissejuhatuses räägiti läbi, mis õieti on “osalus”. Pärast lõunapausi liitusid noortega koolijuhid, õpilased said nendega arutada kooli ja osalust puudutavaid teemasid kui võrdsed võrdsetega. Ühiselt jõuti järeldusele, et õpilase aktiivsus saab alguse koolis, samuti on tähtsad kodune toetus ja innustus.



Nõustuti, et Eesti noortel on tänapäeval kõik võimalused ühiskondlikus elus kaasa lüüa. Valikuvariante on palju, tuleb vaid ise initsiatiiv haarata. Samuti on väga oluline klassijuhataja motivatsioon: õpetaja, kes klassi juhtida ei taha, ei suuda süstida õpilastesse tahet midagi muuta.



Arutluste käigus koostati pikk nimekiri ideedest. Toonitati, et õpetaja ei tohiks ainult enda aines kinni olla, vaid peaks muudelgi teemadel õpilastega suhtlema. Samuti on oluline kaasata juba algklassilapsed kooliürituste korraldamisse.



Märkama peab igaüht


Valukohana toodi välja see, et õpetajad on harjunud jagama ülesandeid just kõige aktiivsematele õpilastele, kuid märgata tuleks igaüht, neidki, kes muidu tagaplaanile jäävad. Koolituse mõnus õhkkond ja avarad ideed andsid entusiasmisüsti kõigile osalejatele.



Pärnu linna koolijuhtide ühenduse esimees Andres Laanemets (Sütevaka humanitaargümnaasiumi direktor), kes samuti kaasa arutles, tõdes, et Pärnumaa koolides leidub palju aktiivseid noori, kes tahavad ühiskonnas toimuva üle laiemalt mõtiskleda ja vajadusel midagi muuta. “Usun, et suhtlen õpilastega iga päev kui võrdne võrdsetega, seega oli osaluskohviku suhtlusvorm mulle meelt mööda,“ sõnas Laanemets.



Koolitaja Diana Tamm ütles, et jäi Pärnu kohvikuga igati rahule. “Loodan, et sellest areneb hea traditsioon, kus igal aastal võiksid kokku saada koolijuhid ja aktiivsed õpilased, et arutada ühiseid probleeme, ideid ja tulevikuvisioone.”



Osaluskohvik toimus koostöös Pärnu linnavalitsuse haridusosakonna ja Pärnumaa huvijuhtide nõukojaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles