Pärnu linnavalitsuse töögrupp muutis uut linnaliinide skeemi

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haigla peatust hakkab läbima neli liini.
Haigla peatust hakkab läbima neli liini. Foto: Ants Liigus

Pärnu linnabussiliikluse ümberkorraldamise avalikust arutelust võttis osa üle 700 inimese, praeguseks on linnavalitsus kavandatusse hulga muudatusi teinud.

Kõige olulisem neist on otsus viia liinid 6, 10 ja 19 Tammsaare puiesteelt ja Aia tänavalt üle Karja tänavale ning liinid 15, 16 ja 17 Karja tänavalt Tammsaare puiesteele ja Aia tänavale. 6. liini muudeti enne bussi saabumist Koidula gümnaasiumi peatusesse nii, et buss läbib Mai ja Papiniidu tänava, Riia maantee, Raja ja Mai tänava, seega teeks ühesuunalise ringi.

Buss number 13 otsustati Rääma ja Tähe tänavalt viia uuele marsruudile, mis minnes oleks Jannseni tänav, Tallinna maantee, Vana-Rääma tänav, Allika tänav, Roheline tänav ja Oja tänav ning tulles Oja tänav, Tallinna maantee ja Jannseni tänav. Liini number 17 Oja ja Raba tänava osa otsustati viia Niidu ja Savi tänavale, kust varem oli planeeritud sõitma number 18 buss. 18 võeti ära Savi, Niidu ja Oja tänavalt ning suunati marsruudile Tallinna maantee, Ehitajate tee, Savi, Raba ja Rääma tänav, Tammiste tee ja Jaama tänav.

Liin number 1 asendati numbriga 14, number 1B numbriga 1. Number 7 bussi marsruudiks märgiti (Tammiste raudteejaam), haigla, Oja, Tammsaare, Mai, Koidula gümnaasium, number 8 marsruudiks (metsamajand), Koidula gümnaasium, Mai, Tammsaare, Raba, Savi, Oja, haigla, Koidula gümnaasium.

Number 9 marsruudiks märgiti Vana-Pärnu, Uus-Sauga, Tammsaare, Kuke, Riia maantee, Oja, haigla.

Liin, mis varasemas kavas kandis numbrit 14, kaotati.

Number 21 bussi marsruudiks märgiti Koidula gümnaasium, Tammsaare, Hüntali, Sauga alevik, Tammsaare, Mere.

400 inimest saatis ühiskirja

Kõige enam pahandas uus linnaliinide skeem Tammsaare elamurajooni inimesi, kes enam poleks saanud ümberistumiseta Papiniidu kaubanduskeskuste juurde ega Ülejõele. Ka Rääma elanikud tahtsid ilma ümberistumiseta ranna rajooni sõita. 400 inimest saatis linnavalitsusse protestikirja ja linn otsustas ühistranspordikava muuta.

Abilinnapea Romek Kosenkraniuse teatel tuleksid nüüd Tammsaare puiesteele Tallinna maanteelt bussid 15, 16 ja 17. Number 15 läheks edasi Papiniitu ning Riia maanteed pidi ja üle Reiu jõe Reiu puhkekeskusesse või Silla tehnokülla. Number 16 sõidaks Mai ja Papiniidu kaudu Tammiste aiandini ja oleks iga kahe tunni tagant Tammiste lasteaia juures, kus on Saialille elurajoon.

“Tammiste rahvas tahaks tihedamini. Pöördusime Sauga valla poole, et nad maksaks teise bussi kulu kinni,” selgitas Kosenkranius Sauga valla elanike võimalusi.

Number 17 sõidaks bussijaamast mööda Aia tänavat ja Tammsaare puiesteed Papiniitu, sealt üle uue silla Oja, Niidu ja Savi tänavale ning Kuldse Kodu peatuseni ja tagasi.

Palju inimesi nurises ümberistumiste pärast. Kosenkraniuse jutu järgi tuleb praegu ümberistumist oodata 20–30, kohati isegi 60 minutit. “Uue skeemi järgi on tavaline ooteaeg kaks kuni viis minutit, vaid väga harvadel juhtudel oluliselt pikem,” ütles ta.

Mõni asi on parem, mõni halvem

Oja tänavalt hakkab Kosenkraniuse andmeil kesklinna suunas sõitma neli bussi. Neile tuleb tipptundidel juurde viis lisabussi.

“Jah, otse randa saab Räämalt vaid tipptundidel, muul ajal tuleb ümber istuda,” kirjeldas Kosenkranius Oja tänava elanike väljavaateid. “Siis tuleb Tallinna maanteel oodata viis minutit ja bussile number 5, 16 või 17 ümber istuda. Tipptundidel saaksid inimesed otse Maisse ja Tammsaare puiesteele tööle ja kooli.”

Vana-Pärnu elanikke häirisid ümberistumised ja tõik, et otse Karja tänavale ei saa. Uue kava järgi sõidaks number 5 bussijaamani ja 10 ümberistumiseta Karja tänavale. Number 11 sõidab teatrini.

Turba 19 Fimeca Estonia OÜ 35 töötajat, kelle naabrusesse peagi lisandub 150 Mateki töötajat, soovisid senisest paremaid tööleminemise ja -tuleku võimalusi. Töögrupp on valmis sel eesmärgil muutma number 17 ja 18 graafikuid.

Fimeca töötajate soovidele uus graafik ajaliselt täpselt ei vasta, küll sobib see Paikre ning Raba ja Savi tänava töötajatele. Samuti jäi täitmata Paikre soov, et viimane buss lõpetaks sõitmise kell 23.15.

Vene gümnaasium tahtis lisaliini Oja tänavalt kooli juurde. Kosenkranius vastas: “Lisaliin tuleb, kella 7–9 ja 13–15.”

Abilinnapea jutu järgi suhtusid inimesed bussiliikluse ümberkorraldamisse erinevalt. “Inimeste arvamused olid kohtumistel seinast seina. Oli neid, kes tahtsid muutusi kohe, ja neid, kes nõudsid muudatuste ärajätmist. Räämal lubas üks proua kutsuda Võsa Petsi, kui muudatusi praegusesse süsteemi ei tee,” rääkis ta.

Kosenkraniuse väitel arvestas ühistranspordi muudatuste töögrupp eeskätt sellega, kas ettepaneku taga on suurem avalik huvi. “Mõnda ettepanekut arvestati täies mahus, mõnda osaliselt. Näiteks Paikre oma: kella 23.15ni kahjuks bussi ei saa,” kõneles ta.

Linnavalitsusel on kavas ühistranspordi muudatusi veel kord põhjalikult kaaluda ja seejärel need alates juunist ellu viia.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles