Pärnumaa motofännid näevad suvel Euroopa meistrivõistlusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tunamullu seenioride Euroopa meistritiitli võitnud Paikuse motoklubi enduroäss Toivo Nikopensius lubas sel aastal startida kõigil neljal EMi etapil.
Tunamullu seenioride Euroopa meistritiitli võitnud Paikuse motoklubi enduroäss Toivo Nikopensius lubas sel aastal startida kõigil neljal EMi etapil. Foto: Urmas Luik

Juuli neljandal nädalavahetusel kihutavad 15 riigi motoässad Paikuse vallas ja Pärnus Papiniidu silla lähedal enduro Euroopa meistrivõistluste teisel etapil.

Vana maailma mitmepäevasõidu meistrivõistlused saavad alguse mai keskel Itaalias, jätkuvad suvel Eestis ja Lätis Ogre ümbruses ning medalivõitjad selguvad septembrikuus Slovakkias.

“Eelmisel aastal kutsusime Euroopa motospordiföderatsiooni (UIM) vaatlejad Paikusel toimunud Balti ja Eesti meistrivõistluste etapile ja nad jäid siin nähtuga väga rahule,” rääkis Paikuse motoklubi eestvedaja, enduroäss Toivo Nikopensius.

“Ometi ei saanud me EMi korraldamisõigust lihtsalt, sest tervelt neli suurt motomaad soovisid seda etappi endale. Lõpuks surus UIMi pealik, kellega oleme suureks sõbraks saanud, eestlaste tahtmise läbi ja Portugali, Rootsi, Inglismaa ning Saksamaa pandi järgmiseks aastaks oma järge ootama,” lisas Nikopensius.

Sulev Tõnisson juhib vägesid

Üle paarikümne aasta Paikuse ümbruse rabades ja metsades endurosid korraldanud Nikopensius kõneles, et Euroopa meistrivõistlused erinevad üpris vähe Balti või Eesti tšempionaatidest.

“Kõige suurem vahe on see, et EMile tuleb tunduvalt rohkem sõitjaid, kui oleme seni vastu võtnud, ja ametite pealikutel peab olema rahvusvahelise motoföderatsiooni (FIM) litsents,” rääkis Nikopensius. “Suurvõistluse peakohtunik on meie klubi mees Sulev Tõnisson, kes omab praegu ainsana Eestis FIMi kohtuniku litsentsi. Vastava koolituse tegi läbi ka võistluse keskkonnametnik ja meditsiiniteenistuse pealik Külvar Mand.”

Kahepäevasel võidukihutamisel tuleb sõitjatel läbida kokku kuus 65 kilomeetri pikkust ringi ja igal tiirul on kolm kiiruskatset. Sarnaselt seniste Paikuse endurodega võetakse aega Seljametsa ekstreemrajal ja ligi kaheksa kilomeetri pikkusel endurotestil rabas.

Pärast mõneaastast vahet lubas linnavalitsus krossikatse korraldada taas Pärnu jõe äärsel tühermaal Papiniidu silla lähedal.

“Tahame teha jõe äärde liivasele pinnasele paljude kurvidega ligi kolme kilomeetri pikkuse raja, kus pealtvaatajad saaksid võimalikult palju sõitjaid näha,” selgitas tunamullu enduro Euroopa meistrivõistlustel seenioride kulla võitnud Nikopensius. “Peale kiiruskatsete pakub rahvale kindlasti huvi vaadata, kuidas mehed tulevad Sindi vanas lasketiirus kontrollpunkti. Seal on isegi põuasel suvel pinnas väga vesine.”

Kõvemad mehed käivad raja jala läbi

Kuigi suurvõistlus kestab kaks päeva, peavad korraldajad olema valmis võidusõitjaid vastu võtma juba mitu päeva varem.

Nikopensiuse sõnade järgi hakkavad kõvemad mehed kohale jõudma juba esmaspäeval, et siinsete oludega tutvuda. Vastavalt enduro määrustele ei tohi ükski võidusõitja enne starti rajal sõita ja seetõttu marsivad motomehed läbi kogu 65 kilomeetri pikkuse distantsi.

Küsimusele, kui lähedalt saavad motofännid võidusõidu köögipoolt näha, kostis Nikopensius: “Võistlejate bokside ümber Paikuse spordihoone juures võivad kõik uudistajad jalutada ja oma lemmikud kas või käega katsuda, kogu võistlusraja ulatuses on pealtvaatamine tasuta.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles