Eino-Jüri Laarmann: Et hundid oleks söönud ja lambad terved

Eino-Jüri Laarmann
, teede ja sildade insener, Pärnu linnavolikogu liige
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Jätkuvalt otsime Pärnus järgmisele üle jõe viivale sillale asukohta. Üks väljakujunenud variantidest kulgeb kunagise linavabriku juurest Decora kaupluseni. Ükskõik, kas pöörame sillaotsa veidi ühele või teisele poole, peaasi, et suund oleks Port Arturi kaubamajadele. Kas see on vajalik?

Küsimused

Eelkõige tuleks uuringute ja analüüsidega (liiklusloendused, ettevõtete kujunemine, arengukava suunised) selgitada, milleks ja kuhu vajame veel üht silda üle Pärnu jõe.

Kas selleks, et lahendada Jannseni tänava ja Tallinna maantee ristmikul liiklusseisakud, kui hajutada liiklus kesklinna, või hoopis selleks, et pääseda senisest mugavamalt supelranda?

Kas tahame kesklinnas liiklusvooge suurendada või linnaliiklust rahustada? Parkimiskohtadest on krooniline puudus. Kas lahendus on valmiva parkimismaja mõnisada parkimiskohta? Millal see üldse valmib ja missugusena?

Oluline on saavutada selgus Pärnu linnasüdame suhtes. Kas selleks jääb Rüütli tänava ümbrus või uus Aida tänava keskus ja endine raudteede asukoht Port Arturi ees? Olukord pooleli parkimismajaga on alles ebaselge. Kas sinna tuleb ainult kaubanduskeskus või jääb selles hoones ruumi autode parkimisekski?

Otse randa

Eravalduses jõekallas garaažidega ja kunagine REVi territoorium niipea oma väljanägemist ei muuda.

Millal ja millega (ma mõtlen raha) saab see jõekallas ajakohase kaldapromenaadi, mis kaunistaks kesklinna? Kas sellele kesksele territooriumile on vaja juurdepääsu lisasillaga, mis suurendaks liiklustihedust kesklinnas?

Kuidas mõjutab kaubamajade rajamine kesklinna juba olemasolevaid Papiniidu ärikeskusi ja sealset kaubandust? Kas meil jätkub väljaspool suvekuid ostjaid kõikidesse nendesse keskustesse, nii et seal pinda rentivad kauplused suudaksid end ära majandada, selmet iga paari kuu tagant vahetuda või ruumid hoopistükkis tühjaks jäävad?

Sillakoridoride kohta on tehtud või algatatud mitu planeeringut, millega suunatakse liiklus kesklinnast mööda Riia maanteele. Suunaga kas Vingi tänavale, Liiva tänavale või pikendades Tammsaare puiestee jõeni. Jõe paremkaldal on probleeme näinud keskkonnaametnikud, kes kaitsevad seal oletatavaid lindude vääriselupaiku.

Küsimusi ja vastuseid on mitu. Leida tuleb parim linnale, et hundid oleks söönud ja lambad terved ehk linnakodanikud rahul ja ärid õitsevad.

Minu eelistus oleks rajada sild Tammsaare puiestee pikendusele ja ehitada mitmerealine puiestee otse randa. Senist kesklinna ei liiguta randa keegi. Meil tuleb pikendada liivaranda Mai rajooni ja edasi Raeküla poole.

Samal ajal tuleb lahendada selles osas liiklus- ja parkimisküsimused. Hotell Strandi taha saab suurepärase parkla. Tulles Tallinna poolt või Riia suunalt, võib sõita otse plaažile. Kui tahame, et Pärnu oleks elamuskuurort, peavad siin olema mugavused, et siia tuleksid turistid Kesk- ja Lõuna-Euroopast.

Ringliiklus Tallinna maanteele

Sild on praegu unistus. Seda raha linnal ei ole ega anna seda “Euroopa onu”, kes aitab Pärnus vee- ja kanalisatsioonitorustikke ehitada. Tema linna transpordirajatisi ei finantseeri. Peame leidma lihtsamaid ja odavamaid variante pakiliste probleemide lahendamiseks.

Tallinna maantee ja Jannseni tänava ristmiku võib lahendada ringliikluse korraldamisega. Väikeste ümberehitustega saab teha kaherealise tee, keskel ohutussaar.

Sellisel ristmikul toimub pidev liiklus, autod ei seisa ristsuunalise liikluse puudumisel asjata foori keelava tule taga. Jalakäijatele on ohutussaare ees ülekäigurajad. Vanapargi ring on näidanud, et ohutussaare piirdeks peab kasutama graniitplokke.

Betoon ei ole nii ilmastikukindel. Mõningal määral tõstab see ehitustööde hinda. Mõeldes edasi, on võimalik Kesklinna sild ehitada ümber kolmerealiseks, kaks rida hommikul linna, pärastlõunal kaks rida linnast välja. See oleks odavam variant kui uus sild koos kõikide pealesõitudega.

See lahendaks kümneteks aastateks areneva Pärnu liiklusprobleemid. Alustada võiks ringliikluse rajamisest. Sellega vähenevad takistused kõnealusel ristmikul ja tossupilved Vee tänaval ja Kesklinna sillal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles