Nõu vana auto ostmiseks

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasutatud autot ostes tuleks kontrollida odomeetri näitu, kuna tihti on just seda muudetud.
Kasutatud autot ostes tuleks kontrollida odomeetri näitu, kuna tihti on just seda muudetud. Foto: Urmas Luik

Kasutatud autot ostes on soovitav uurida Liikluskindlustuse fondi internetiportaalist sõiduki tehasetähise numbri järgi, kas see on osalenud liiklusõnnetustes, ja kokkuleppel müüjaga teha sõiduki tehniline ülevaatus. Kontrollige tehasetähise identsust registreerimistunnistusel ja auto kerel ning veenduge, et tehasetähis oleks vigastusteta.

Liiklusregistri büroos omaniku vahetuse vormistamisel tasuge müüjale sõiduki eest alles pärast sõiduki tehasetähise, võimalike esitatud nõuete ja dokumentide kontrolli liiklusregistri büroo töötajate poolt.

Proovisõidul tuleks sõita eri kiirusega, eri käikudel ja teeoludes ning alustuseks katsetada pidureid. Pidurdama peaks kõigepealt mõõduka survega pedaalile. Kui sellega ei kaasne sõiduki ebaühtlast jõnksutamist ega rooli kiskumist, on pidurid korras. Halvimal juhul on piduri trumlid ebaühtlaselt kulunud või on korrast ära sõiduki veermik ning masin jõnksutab pidurdamisel. Kui sõiduk kaldub tasasel teel kõrvale või rooliratas vibreerib ühtlase kiiruse juures, ei ole see tehniliselt korras.

Kontrollida tasub mootori käivitumist. Korras mootori puhul käivitub auto paari sekundiga. Kontrollige masina kere pindade siledust, eriti katust küljeposti kohalt. Kui seal esineb mõlk või on näha pahteldamise jälgi, võib suure tõenäosusega öelda, et sõiduk on läbi teinud liiklusõnnetuse.

Kontrollige, ega sõiduki kerel ole roosteplekke või kobrutavat värvi. Näiteks Eesti, Läti, Soome ja Rootsi kasutavad libedustõrjeks eri kemikaale, mistõttu seal sõitnud autodel esineb kere rooste- või korrosioonikahjustusi, kuid Saksamaal kümme aastat sõitnud autodel need tavaliselt puuduvad. Uurige, ega mootoril leki kuskilt õli, ega kummivoolikud ja juhtmed ole pragunenud, juhtme- või voolikuotsad lahtised.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles