Pikka aega suikunud sillaehitus üle Sauga jõe on taas hoo sisse saanud ja hiljemalt augusti lõpus on 70 meetri pikkune sild valmis.
Sauga jõgi saab veel suvel silla
„Alguses ehitas hoopis teine firma, aga nende projekt ei näinud kõike ette,” tõdes nüüd silda rajava Läti ettevõtte SIA TVA Construction töödejuhataja Konstantin Zabrodski. „Nii tegime päris uue projekti ja alustasime niisama hästi kui nullist.”
Peale kavandi kapitaalse vigade paranduse on lätlastel Sauga sillaga muidki probleeme. Eelkõige savine pinnas.
Et kõik saaks akuraatne ja tugev, toetub sild praeguse projekti kohaselt kõvale saviliivmoreenikihile rajatud 34 raudbetoonvaiale, mil pikkust 19–24 meetrit ja läbimõõtu 1,2 meetrit.
Kui eeltööd tehtud, võetakse ette sillaplaadi valamine. See kestab poolteist päeva ja töö käigus saab paika 1200 kuupmeetrit betooni.
Kõik eeltoodud aukartust äratavad ja üksjagu maksma minevad numbrid teenivad üht eesmärki: et sild saaks kvaliteetne ja kestaks kaua.
Zabrodski väitel saab see nii olemagi, sest monoliitbetoonist silla eluiga on vähemalt 100 aastat.
Uus Sauga jõge ületav sild paikneb Ehitajate teed Lihula maanteega ühendaval lõigul, mis on osa 14 kilomeetri pikkusest Pärnu ümbersõidust. Sild läheb maksma ligemale kaks miljonit eurot.
Sauga sild tuleb kolmeavaline jätkuvtalasild pikkusega 70 meetrit. Sillale rajatakse kaherajaline sõidutee koos nelja meetri laiuse jalg- ning jalgrattateega, mis on sõiduteest eraldatud piiretega. Silla alla kaldasambale piki jõge rajatakse samuti jalg- ja jalgrattateed. Silla kõrgus veepinnast jääb üle 4,5 meetri.
Silda võib erandjuhul ületada 360tonnine eriveok, 2000. aasta suvel samas kohas valminud ajutine sild kandis 60tonnist koormat.