Heategevuskampaania “Aitan lapsi” täitis aastaga eesmärgi

Urmas Hännile
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tiina Konsumi taaraautomaat sai lisanupu: seda vajutades annab taaratagastaja märku soovist annetada saadav raha heategevuskampaaniale „Aitan lapsi”, millega kogutakse raha vähekindlustatud pere laste teatrikülastuste tarvis.

Selline annetusnupp pole Pärnus esimene, sest mullu mais hakatuse saanud üle-eestilise kampaania raames pakutakse analoogset võimalus head teha linna päris mitmes teiseski taaravastuvõtupunktis. Nagu see on mujalgi Eestis.

Kui palju on annetusnuppe riigis kokku, on raske ütelda, sest sellega jäi hätta ka rakendust leidnud idee väljapakkuja Eero Nõgene, Tomra Baltic OÜ juhatuse liige.

„See, et lapsed teatrisse viia, on originaalne mõte, aga selline annetusvõimalus on Skandinaavias juba 1990. aastatest,” tõdes taaraautomaate tootva ja paigaldava Norra kontserni Eesti tütarettevõtte juhatusse kuuluv Nõgene. „Seal osutus ettevõtmine üllatavalt menukaks – praeguse seisuga annetatakse seal Punasele Ristile.”

Kõnealusel võimalusel põhinev heategevuskampaania võeti hästi vastu Eestiski. Kui idee sünni järel oli tarvis Eesti etendusasutuste liidule, kampaaniale õla allapanijale, ütelda, palju lapsi ligilähedaseltki teatrisse läheb, pakuti välja arv kümme tuhat.

Kui see näis aasta eest vägagi edev number, tuleb nüüd nentida: nimetati päris õige teatrisse saavate laste hulk, sest raha nende teatrikülastuste tagamiseks oli olemas. Ja seda on veel edaspidisekski.

„Vaatasin hommikul ja praeguse seisuga oli kogunenud 61 552 eurot,” märkis Nõgene kolmapäeval. „Summa on soliidne, aga mis eriti rõõmustav: ka annetajate arv on austust äratav, juba üle 60 000.”

Seejuures pidas Nõgene tarvilikuks nentida, et erinevalt mõnest teisest kampaaniast ei kulutata „Aitan lapsi” raames ainsatki senti kampaania korraldamisele, praegusel juhul vastavate nuppude paigaldamisele.

„Tegemist on mahuka investeeringuga, sellepärast on meil hulgaliselt toetajaid, kes nupupaigaldamise kinni maksavad, kuid eks me ise panustame ka kõvasti,” rääkis Nõgene. „Meie moto on, et ei ühtegi senti annetusest investeeringuks, kogu raha läheb teatripiletite ostmisele. On tore, et kõik on läinud nii, nagu plaanisime, ja plaan 10 000 last teatrisse saata on meil täidetud.”

Eesti etendusasutuste liidu tegevjuht Kristiina Reidolv tõdes juba aprillis, et projekti alguses unistusena välja käidud 10 000 lapse viimine teatrisse on vähem kui aastaga teoks saanud.

Ehkki plaanitu on tehtud, ei kavatse kampaania eestvedajad hakata endal peegli ees pead silitama, mõte on siiski alustatuga edasi minna. Liiati kui selleks on hea hoog sees.

„Pigem oleme seda meelt, et annetusnupp jääb, programmi osas oleme etendusasutuste liiduga läbi rääkimas,” tõdes Nõgene. „Tahame kindlasti just eesti kultuuri ja laste toetamist jätkata.”

Vähekindlustatud lastele kultuurielamuste pakkumiseks algatatud heategevuskampaania „Aitan lapsi“ algas mullu 18. mail Kadrioru Roosiaias peetud toreda peoga, kus sadakonda last tervitasid Lotte ja Limpa kaaslastega, kolm Põrsakest hea Hundiga ja Naksitrallid.

Eero Nõgene, Tomra Baltic OÜ juhatuse liige:

„Meie moto on, et ei ühtegi senti annetusest investeeringuks, kõik raha läheb teatripiletite ostmisele. On tore, et kõik on läinud nii, nagu me plaanisime, ja plaan 10 000 last teatrisse saata on meil täidetud.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles