Tõkete asemel piirdutakse suunamise ja hoiatamisega

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aida tänava pikenduselt üle tee minnes tuleb hoolikalt ringi vaadata ja sõidukitele teed anda.
Aida tänava pikenduselt üle tee minnes tuleb hoolikalt ringi vaadata ja sõidukitele teed anda. Foto: Ants Liigus

Pärnu linnavalitsus loobus teatri ees asuva Keskpargi äärde jalakäijate piirete paigaldamise plaanist, liiklusspetsialist Toomas Tammela lubas jalakäijate ohutuse parandamiseks kasutada suunavaid ja hoiatavaid liiklusmärke.

Pärast seda, kui linnabusside peatus Vee 4 ette koliti, on jalakäijad hakanud peatuse juurest suvalises kohas üle tee minema. Kõige rohkem ületatakse Vee ja Akadeemia tänavat Aida tänava pikenduse juurest, mida inimesed varemgi tee ületamiseks kasutasid, ent seoses peatuse kolimisega on sealt üle tee minejate hulk suurenenud.

Politsei on olukorra pärast mures. Hiljuti pääses üks tüdruk avariist ainult tänu autojuhi kiirele reageerimisele.

Osa busse keerab sillale tagasi

Piirkonna liiklusohutus on seotud Kesklinna silla kesklinnapoolse liikluskorralduse, Pika ja Vee tänava ristmiku ning isegi vajadusega uue silla järele. Liikluskomisjon on otsinud variante, kus kesklinna sõitvad bussid võiksid Ülejõele tagasi sõitmiseks ümber keerata, kuid paremat kohta kui teatriesine praegu pole.

Uued linnabusside marsruudid olidki põhjuseks, miks peatus Vee 4 ette viidi. Pika tänava peatuse bussitaskut saanuks pikendada, ent nüüd teeb osa busse Keskpargi ümber ringi ja sõidab teisele poole jõge tagasi.

Vee 4 elanikud on teinud ettepaneku viia bussipeatus teatri ette parkla serva. Liikluskomisjoni hinnangul oleks see halvem variant kui Vee 4. Ühistranspordi senise liinivõrgu puhul muid võimalusi ei ole.

Vee 4 peatuse juurest otse üle tee jooksvaid jalakäijaid peataksid kõige paremini jalakäijate piirded. Liikluskomisjoni varasem soovitus neid kasutada põhjustas linnakodanike pahameele, mis osaliselt oli tingitud suhtumisest uude ühistranspordi liinivõrku.

Kuna muinsuskaitseametki leidis, et samasugused piirded, mis seni teatri ees parkla servas jalakäijaid piiravad, pargi ümber ei sobi, otsustas linnavalitsus piirduda suunavate ja hoiatavate liiklusmärkidega.

Pika ja Vee tänava ristmiku äärde suunavad tähised paigaldatakse linnabusside peatusesse. Märgid, mis hoiatavad autojuhtide eesõiguse eest, pannakse Aida tänava pikendusele.

Ülekäigurada meelitaks lõksu

Liikluskomisjon on kaalunud mõtet rajada Aida tänava pikendusel üle Vee tänava jalakäijate ülekäigurada, kuid see meelitaks jalakäijad Akadeemia tänaval lõksu. Vee tänava ülekäiguraja algust varjaks bussid ja põhimõtteliselt võiks sinna jalakäijate foori paigaldada, ent samasugune foor Akadeemia tänaval oleks liiklusohtlik. Sillalt sõitvad autod ei näeks kurvi tagant ülekäigurada ja autode kogunemine silla ette võib tekitada ummiku.

Sobiv lahendus oleks tunnelid või estakaadid Vee ja Akadeemia tänava ületamiseks. Nii kalleid lahendusi oleks aga mõttekas rajada koos sillaesise liikluskorralduse muutmisega, mida omakorda mõjutavad nii vajadus uue silla järele kui rahanappus.

Keskpargi ümbruse liikluskorraldust uuesti arutanud liikluskomisjoni liikmed tõdesid, et suunavad ja hoiatavad tähised on ajutine hädaabinõu. Kesklinna liikluskorraldus vajab muutmist, ent seda saab teha vaid planeeringute kaudu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles