Audru ringraja ehitamine on lõpusirgele jõudnud

Audru ringraja arendaja Andres Hall ütles, et kahe nädala pärast saavad kõik tööd ühele poole, kevadeni peavad ootama vaid rajaservade silumine ja muru külvamine.

FOTO: Urmas Luik

Eesti ainsal autode ja mootorrataste ringrajasõiduks mõeldud suletud rajal Audruringil on ehitustööd viimases faasis, paari nädalaga peaksid nii hooned kui rada saama viimase lihvi.

“Septembri esimeseks nädalavahetuseks olime jõudnud nii kaugele, et autosõitjad ja mootorratturid pääsesid rajale võistlema, tänaseks on valmis saanud suur boksiala ja püsti pandud kõik hooned,” rääkis Audru ringraja arendaja Andres Hall. “Kolmekorruselises stardimajas ja võistlusmasinate boksides teevad mehed veel viimaseid sisetöid. Kõik tööd on graafikus ja ma olen kindel, et novembri lõpuks võime raporteerida ringraja valmimisest.”

Võistlusmasinad pääsevad katuse alla

Täpselt aasta tagasi tõid Lemminkäinen Eesti ASi mehed rasked masinad kohale ja kohe läks lahti raja ehitamine. “Kõigepealt kooriti muld ringraja uue teelõigu ja rallikrossiraja kohalt ning tõsteti põhi vajalikule kõrgusele. Vana rajaosa esialgu ei puudutatud, alles kevadel võeti vana asfalt üles, rajati uus aluskate ja suve algul kaeti kogu rada kahe asfaldikihiga.

Halli sõnade kohaselt ei tähendanud rajaehitus pelgalt teetöid. “Tuli lahendada sademevee ärajuhtimine, rajada veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud, ehitada elektrivarustuse välisvõrk, paigaldada reservtorud ja puhastada kraavid, korrastada vanu ja rajada müratõkkeks uusi mullavalle,” loetles ta.

Viimaste kuudega stardisirge äärde kerkinud garaažide üldpikkus on 200 meetrit. Küsimusele, kui palju võistlusautosid sinna mahub, kostis mitmekordne ringrajasõidu Eesti meister Hall, et kõik sõltub meestest.

“Kokku on 21 boksi ja oleneb meestest, kui palju nad laiutavad. Kui on väga laiad mehed, mahub vaid 21 autot, mugavatel meestel on 42 kohta ja kui hästi pakkida, saab peavarju 84 masinat,” märkis Hall muiates. “Tsikleid mahub 240 lahedalt.”

Ametimeestele tulevad head töötingimused

Kolmekorruselises stardimajas andsid töömehed eile tubadele viimast lihvi ja elektrikud vedasid kaabeleid ning paigutasid lampe.

Esimesel korrusel paikneb arvutipark ja võistluste ajal hakkavad seal töötama sekretariaat ja žürii, kes vajadusel patuseid üle kuulab ja tähtsaid otsuseid teeb. Teine korrus on mõeldud võidusõidu peakohtuniku ja tema lähimate abide tööpaigaks ning eriti tähtsate külaliste ja ajakirjanike kostitamise kohaks.

“Sealt pääseb bokside katusele, kust avaneb vaade kogu ringrajale,” märkis Hall ja lisas, et esialgu ei paigaldata sinna pealtvaatajate tribüüne.

Kolmandale korrusele tulevad Audruringi kontor ja õppeklass, kus võistluste ajal võtavad kommentaatorid koha sisse.

Lähipäevil saab stardimaja efektse välisviimistluse: eemalt vaadates meenutavad musta-valgeruudulised seinad finišilippu.

Äärekivid jahutavad hasarti

Kui septembris kihutasid uue näo saanud Audruringil igal nädalavahetusel nii autosõitjad kui mootorratturid, polnud rada päris valmis, sest puudusid kurvide äärekivid.

Poolteise kuuga on meistrimehed andnud lõviosale kurvidest viimase lihvi ja kahe nädala pärast peaksid nad oma tööga lõpule jõudma.

“Äärekive on kolme tüüpi, olenevalt kurvist valatakse need betoonist kas suurema või väiksema hambaga ja kohati on need lausa siledad,” selgitas ringraja arendaja. “Need hasartsed mehed, kes kipuvad rada liialt lõikama, võivad halvimal juhul isegi rehvi lõhkuda.”

Küsimusele, kas detsembri alguseks saab ringrada lõplikult valmis, kostis Hall: “Kevadel silume rajaääred üle, külvame muru ja korrastame pealtvaatajate tsoonid, alles siis on rada täiesti valmis.”

Ringrada pole pelgalt võidusõitjate päralt

Mais algav võistlushooaeg tõotab tulla ülipõnev. Siis näeme siinmail kihutamas nii autosportlasi kui tsiklimehi Eesti ja Balti meistrivõistluste kolmel etapil, samuti on soomlased ja venelased avaldanud soovi korraldada Audruringil oma riigi meistrivõistluste etappe.

“Võistluskalender on tihe, maist oktoobrini ei leia naljalt vaba nädalavahetust,” rääkis Hall. “Peale suurte võistluste pakub meie ringrada tavakodanikele palju võimalusi. Igaüks võib tulla kas oma sõiduki või meilt renditud masinaga rada proovima. Rajale pääseb kella üheksast hommikul ja pärast kella 20 valitseb siin vaikus. Et naabreid vähem häirida, oleme peale seniste vallide rajanud mitusada meetrit müratõkkeid.”

Audru ringrada

* Pikkus 3,2 kilomeetrit, võistlusi saab korraldada neljal ringil.

* Rallikrossiraja pikkus 1,1 kilomeetrit.

* Ringraja ala hõlmab 76 hektarit.

* Objekti kogumaksumus on viis miljonit eurot, millest Euroopa Regionaalarengu fondist eraldas Ettevõtluse Arendamise sihtasutus 3,2 miljonit.

* Teed ehitas Lemminkäinen Eesti AS ja hooned püstitas AS YIT Ehitus.

* Ehitustööd algasid 2011. aasta novembris, esimene võistlus rekonstrueeritud rajal oli septembris 2012.

Andmed: Pärnu Postimees

Tagasi üles
Back