Vändra gümnaasiumi tahetakse tulla Hispaaniast

, õpilasvahetuse mentor Vändra gümnaasiumis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpiränne on toonud tänavu Vändra gümnaasiumi neli hispaanlast.
Õpiränne on toonud tänavu Vändra gümnaasiumi neli hispaanlast. Foto: Erakogu

Juba teist õppeaastat õpivad Vändra gümnaasiumis vahetusõpilased Hispaaniast: neli õpilast Clara Campoamor’i koolist Madridi eeslinnast Mostoles’ist käivad 10. klassis septembrist detsembrini.  

Kui eelmisel aastal oli Vändras kaks vahetusõpilast, siis tänu positiivsele tagasisidele ja Comeniuse õpirände projekti edukusele õpib sel aastal neid neli. Õpilasvahetust toetab sihtasutus Archimedes.

Koolitöö on saanud sisse täishoo ja märkamatult on mööda saanud juba kaks kuud kolmekuisest projektist. Hispaanlased on kenasti pereellu sulandunud ja käivad isegi kooli võrk- ja korvpallitreeningutel ning alevi jõusaalis. Samuti on nad huvitunud koolis toimuvast näiteringist. Koolivaheajal toimus peale nädalavahetuste perekesksete ettevõtmiste pikem väljasõit Lõuna-Eestisse, kus hispaanlastele tutvustati nii Eestimaa looduse ilu kui meelelahutusvõimalusi.  Samuti on tutvutud Tartu Ahhaa keskusega.

Seni on kõik sujunud suurepäraselt. Kui midagi veel soovida, siis vaid meie eesti laste julgemat ja aktiivsemat suhtlemist, et külalisõpilastel oleks võimalus leida Vändrast rohkem toredaid sõpru ja suhelda väga paljude inimestega.

Ja ega kaugel ole enam jaanuarikuu algus, kui Vändra gümnaasiumi neli gümnasisti pakivad kohvrid, et proovida õppimisvõimalusi soojemas Hispaania kliimas.

Vahetusõpilaste projekt esitab väljakutseid nii õpilastele kui õpetajatele, sest tuleb pidevalt otsida lahendusi ja võimalusi, kuidas korraldada õppetööd nii, et õpilased tuleksid võõrsil toime kõikide oma õppeülesannetega nii, et suudaksid tulemuslikult lõpetada kas oma klassi või lausa gümnaasiumi.

Vahetusõpilased ei külasta võõrustavas koolis kõiki tunde, sest  kasutegur sellisest tunnist, kus enamus keelebarjääri tõttu mõistetamatuks jääb, on liiga väike. Seetõttu saavad õpilased pigem suure iseseisva töö kogemuse ja tõelise vastutuse oma õpilepingu õigeaegse täitmise eest, rääkimata unustamatust võimalusest õppida inglise ja hispaania keeles ja reaalselt kogeda elu täiesti teistsuguses kultuuriruumis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles